صحیفه سجادیه راهنمای انسان در کسب معرفت الهی است
کد خبر: 3993099
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
شیخ قتالی:

صحیفه سجادیه راهنمای انسان در کسب معرفت الهی است

امام جمعه اهل سنت بندرعباس صحیفه سجادیه را راهنمای انسان در کسب معرفت الهی دانست و گفت: ما اهل سنت نسبت به بزرگان دین به ویژه اهل‌بیت رسول خدا(ص) از جمله امام سجاد(ع) ارادت قلبی داریم و هیچ تقیه‌ای در این امر نیست.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، شیخ عبدالباعث قتالی، امام جمعه اهل سنت بندرعباس، شب گذشته، 2 شهریورماه، در نشست مجازی «نقش نیایش‌های امام سجاد(ع) در حکمرانی کنونی جامعه اسلامی» که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: صحیفه سجادیه مجموعه‌ای از دعاهای امام سجاد(ع) است و دعا همان ارتباط با معبود است و برقراری این ارتباط دارای یک رمز است که تنها ائمه هدی و بزرگان دین و علما از این خصیصه برخوردارند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس تصریح کرد: امروز همه ما نیاز به کسب معرفت نسبت به الله و سیره رسول خدا(ص) داریم و صحیفه سجادیه می‌تواند ما را در کسب معرفت نسبت خداوند و سنت پیامبر(ص) راهنمایی کند.

شیخ قتالی با اشاره به وحدت میان شیعه و اهل سنت در استان هرمزگان، عنوان کرد: سال‌هاست که مردمان این دیار به شکلی مسالمت‌آمیز در کنار هم زندگی می‌کنند و این امر می‌تواند الگویی برای سایرین باشد. ما اهل سنت نسبت به بزرگان دین به ویژه اهل‌بیت رسول خدا(ص) از جمله امام سجاد(ع) ارادت قلبی داریم و هیچ تقیه‌ای در این امر نیست؛ صحیفه سجادیه آن حضرت راهنمای انسان در کسب معرفت الهی است.

وی در پایان یادآور شد: از برگزارکنندگان نشست علمی نقش نیایش‌های امام سجاد(ع) در حکمرانی کنونی جامعه اسلامی، قدردانی می‌کنم و ان‌شاءالله به برکت برگزاری این‌گونه نشست‌ها حکمرانان و متولیان اداره جامعه از سیره اهل بیت(ع) تأسی خواهند گرفت.

انتهای پیام
captcha