تبلیغات اسلامی نقطه ثقل هم‌افزایی و وحدت در سیریک باشد
کد خبر: 3988386
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

تبلیغات اسلامی نقطه ثقل هم‌افزایی و وحدت در سیریک باشد

امام جمعه سیریک با بیان اینکه اهمیت سازمان تبلیغات اسلامی کمتر از اهمیت انقلاب نیست، گفت: این نهاد باید نقطه ثقل هم‌افزایی و وحدت باشد و شیعه و سنی را در کنار هم نگاه دارد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محسن سالاری، امام جمعه شهرستان سیریک شب گذشته، 12 مردادماه، در مراسم تودیع و معارفه رئیس تبلیغات اسلامی این شهرستان، اظهار کرد: کار تبلیغی باید کاری جمعی و جریان ساز و مستمر باشد.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با سازمان تبلیغات شیعی و سنی تفاوت دارد و متعلق به اسلام است. کسی که تبلیغ می‌کند باید دعوت به رسالت الهی کند. پاشنه آشیل تبلیغات اسلامی این است که مبلغ باید نترس و قهار بوده و در میدان تبلیغات اسلامی جگر شیر داشته باشد.

امام جمعه سیریک تصریح کرد: از سازمان تبلیغات اسلامی تشکر می‌کنم که انصافاً پیرو فرمایشات امام(ره) که فرمودند: «سازمان تبلیغات اسلامی باید برای حل معضلات فرهنگی و برنامه‌ریزی و آینده‌نگری قیام کند» عمل کرده است. خیلی از افرادی که امروز در پست‌های کلیدی استان هستند بزرگ‌شده جریان سازی فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بوده‌اند.

سالاری بیان کرد: یکی از دل‌نگرانی‌های من برای اداره تبلیغات اسلامی سیریک، عدم تغذیه مبلغین کافی در شهرستان است و این شهرستان با کمبود مبلغ مواجه است. تقاضا دارم زمینی نیز برای ساختمان اداره تبلیغات این شهرستان در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: اهمیت سازمان تبلیغات اسلامی کمتر از اهمیت انقلاب نیست. شیعه و سنی باید در کنار هم باشد و سازمان تبلیغات حق تک‌روی ندارد. ما شاهد آنچه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب درس داده‌اند بوده‌ایم. این سازمان باید نقطه ثقل هم‌افزایی و وحدت باشد. سازمان تبلیغات باید زیربنای فرهنگی و محتوای دینی را در جای‌جای استان هرمزگان رسد کند.

امام جمعه سیریک اضافه کرد: سازمان تبلیغات باید بیانیه گام دوم انقلاب را با برنامه‌ای نظام‌مند تبیین و اجرا کند. این نهاد باید بر مساجد نیز نظارت داشته باشد. امیدواریم رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی سیریک بتواند هم‌افزایی لازم را در شهرستان ایجاد کند و شاهد حرکتی جهادی در این نهاد باشیم.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم از زحمات «حجت‌الاسلام علی جعفری» رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیریک قدردانی و تکریم و «حجت‌الاسلام میثم سالاری» به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

انتهای پیام
captcha