نماز جمعه این هفته هرمزگان تنها در یک شهرستان اقامه می‌شود
کد خبر: 3985745
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

نماز جمعه این هفته هرمزگان تنها در یک شهرستان اقامه می‌شود

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه هرمزگان گفت: نماز جمعه اول مردادماه این استان، تنها در شهرستان ابوموسی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، حجت‌الاسلام آصف باصره، مدیر این نهاد، ظهر امروز، 31 تیرماه، اظهار کرد: بر اساس اعلام رنگ‌بندی‌های شهرستان‌های استان از سوی ستاد کرونا، نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته هرمزگان، تنها در شهرستان ابوموسی برگزار می‌شود. دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز و نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بنا بر اعلام ستاد ملی کرونا نماز جمعه در این شهرستان با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود، افزود: مؤمنان نمازگزار به منظور پیشگیری از ویروس کرونا در خانه وضو بگیرند و ماسک، مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه هرمزگان با اشاره به اینکه بانوان برای حضور در نماز جمعه از چادر نماز مخصوص خود استفاده کنند، تصریح کرد: نمازگزاران فرزندان خردسال خود را به همراه نیاورند و افراد سالخورده نیز برای حفظ سلامتی خود از آمدن به محل برگزاری نماز در روز جمعه خودداری کنند. مؤمنان قبل و بعد از نماز، از دست دادن به یکدیگر خودداری کنند و در صورت مشاهده علائم بیماری از حضور در مسجد بپرهیزند.

باصره در پایان یادآور شد: امیدواریم با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های بهداشتی توسط مردم شریف هرمزگان به زودی شاهد کاهش مبتلایان به ویروس کرونا، بهبود وضعیت استان و برگزاری هرچه باشکوه‌تر کنگره هفتگی مسلمین، یعنی نماز عبادی – سیاسی جمعه در سرتاسر استان باشیم.

انتهای پیام
captcha