الگوی مطلوب پوشش بانوان نیازمند انقلابی فکری در جامعه است
کد خبر: 3985743
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

الگوی مطلوب پوشش بانوان نیازمند انقلابی فکری در جامعه است

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب گفت: دست‌یابی به الگویی مطلوب و شایسته، برای پوشش بانوان، نیازمند انقلابی زیربنایی در تفکر تمام افراد جامعه به ویژه در تفکر زنان جامعه است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی حوزه‌های علمیه استان، زهرا صالحی‌پور، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب، اظهار کرد: خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد جامعه، زیربنای تعاملات، فرهنگ، تمدن و تاریخ بوده، دین مبین اسلام نیز به عنوان یک مکتب انسان‌ساز و کامل کننده ادیان الهی به خانواده که کانون تربیت و مهد سعادت است توجه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: تربیت اجتماعی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک نظام اسلامی است و منشأ آن خانواده است. نقش زن به عنوان محوریت اصلی تربیت، عفاف و پاک‌دامنی از منظر اسلام بوده و لازم است با گسترش، تعمیق باورها و ارزش‌های اصیل اسلامی از جمله عفاف و حجاب به تحکیم این محیط مقدس کمک کرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب تصریح کرد: پوشش اسلامی، حرمی است از ستر و عفاف که گوهر آسمانی انسانیت را در حریم خود پاس می‌دارد. دست‌یابی به الگویی مطلوب و شایسته، برای پوشش بانوان، نیازمند انقلابی زیربنایی در تفکر تمام افراد جامعه به ویژه در تفکر زنان جامعه است.

صالحی‌پور عنوان کرد: اگر ارزش‌های ناب اسلامی در اجتماع الگو شود، زنان مسلمان، منزلت اجتماعی خود را می‌یابند و این امر نه‌تنها مانع هیچ‌گونه فعالیت فرهنگی، اجتماعی یا اقتصادی برای زنان نیست، بلکه سالم ماندن و نشاط حقیقی جامعه، مستلزم برپایی این حریم است که از فلج شدن یا اختلال در فعالیت‌ها جلوگیری می‌کند.

وی بیان کرد: طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) در جهت تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف اقدام به نوشتن تحقیقات متعددی در این باره کرده‌اند. مطالعه این تحقیقات، راه را برای گفت‌وگویی عالمانه و آگاهانه درباره عفاف و حجاب هموار می‌سازد. این تحقیقات تلاشی در جهت تعمیق باور حجاب و عفاف، با توجه به نظام فکری درستی که درصدد پیوند دادن این حکم الهی با جان آدمی است، بوده و حاصل ساعت‌ها مطالعه، تحقیق، پژوهش و عصاره مقالات متعددی است که در کنگره‌ها و همایش‌ها ارائه شده است.

انتهای پیام
captcha