انتخابات؛ عرصه تحقق اخلاق و ارزش‌های انسانی
کد خبر: 3977643
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

انتخابات؛ عرصه تحقق اخلاق و ارزش‌های انسانی

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان گفت: انتخابات باید عرصه‌ای برای تحقق اخلاق و ارزش‌های انسانی باشد و بسیار مهم است که برای دنیای دیگران، آخرت خود را از بین نبریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عباس تقوی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: یکی از مسائلی که این روزها در فضای مجازی مطرح شده، مسئله تحریم انتخابات است. برای تصمیم‌گیری در این خصوص ابتدا باید ببینیم چه کسانی ما را از شرکت در انتخابات منع می‌کنند.

وی ادامه داد: از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون همواره حضرت امام خمینی(ره)، رهبر فرزانه انقلاب، شهید سلیمانی و سایر دلسوزان و حامیان اصلی مردم، ما را به شرکت در انتخابات تشویق کرده‌اند در حالی که دشمنان، شبکه‌های معاند، رهبران منافقین و اسرائیلی‌ها از هیچ تلاشی برای عدم حضور مردم در انتخابات فروگزار نکرده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امروز شاهد هستیم آمریکایی که درباره‌اش شعار می‌دادیم «خون جوانان ما می‌چکد از چنگ تو» در حال تشویق مردم به تحریم انتخابات است. واضح است که ما باید برای منافع خود و کشورمان یک نه بزرگ به دشمنانی بگوییم که دست‌هایشان تا کتف به خون جوانان این سرزمین آلوده است.

تقوی عنوان کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تأکید فراوانی در خصوص مرزبندی شفاف با دشمن داشته‌اند. این مرزبندی با دشمنان را هم رهبران و هم ملت باید انجام دهند. شعار توحیدی ما «لا اله الّا الله» است و لا اله یعنی نه به عبودیت غیر خدا، نه به آمریکا و صهیونیسم و منافقین و این «نه» باید در صندوق‌های رأی تبلور پیدا کند.

وی افزود: مسئله شرکت در انتخابات بسیار مهم است اما از طرف دیگر شرکت درست در انتخابات نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اساساً شرکت در انتخابات نماد دموکراسی، عقل مداری و آزادی است. حکومت از مردم می‌خواهد که آزادانه از حق خود استفاده کنند، از این رو عقل حکم می‌کند از حقی که خداوند، نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون به ما داده استفاده کنیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان اضافه کرد: در حال حاضر مردم از وضعیت اقتصادی کشور ناراضی هستند و «دشمنان بیرونی» و «ناکارآمدی دولتمردان» علت‌های اصلی این نارضایتی هستند.

تحریم انتخابات، تحقق بخشیدن به نقشه‌های دشمن است

تقوی خاطرنشان کرد: قهر کردن با صندوق رأی، ناکارآمدی دولت‌ها را جبران نمی‌کند و چه‌بسا پیامدهای منفی آن به مراتب بیشتر از گذشته باشد. قهر با صندوق رأی موجب می‌شود که یا افراد نامطلوبی وارد عرصه حکمرانی شوند و یا دولتی ضعیف و بدون پشتوانه مردم بر سر کار بیاید. از این رو ما نباید انتقام دولت را با عدم شرکت در انتخابات بگیریم.

وی عنوان کرد: دشمن تلاش کرد تا با تحریم‌های اقتصادی و فشارهای حداکثری خود، بین مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی فاصله بیندازد و امروز تحریم انتخابات، تحقق بخشیدن به نقشه‌های دشمن است. ان‌شاءالله همشهریان هرمزگانی و هم‌وطنان ما در داخل و خارج از کشور حتماً در یوم‌الله 28 خرداد پای صندوق‌های رأی رفته و در این واجب شرعی شرکت می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به ضرورت رعایت اخلاق در انتخابات، اظهار کرد: در حوزه انتخابات، رعایت اخلاق در تبلیغ، نقد، حمایت و رأی دادن، بسیار مهم است. بداخلاقی در مناظرات ایجاد نفرت می‌کند و از این رو نامزدهای انتخاباتی موظف به رعایت اخلاق هستند.

تقوی اضافه کرد: مردم ما مسلمان و پیرو سنت‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند که بالاترین درجه ایشان نزد خداوند، خلق عظیم است. انتخابات باید عرصه‌ای برای تحقق اخلاق و ارزش‌های انسانی باشد و بسیار مهم است که برای حمایت از نامزدهای موردنظرمان مرتکب گناه نشده و برای دنیای دیگران، آخرت خود را از بین نبریم.

وی تصریح کرد: اگر نامزدها و هوادارانشان بخواهند با تهمت، دروغ، شایعه‌پراکنی و افشاگری علیه نامزدهای دیگر رأی جمع کنند باید در روز قیامت پاسخگو باشند. اگر فردی یقین دارد که نامزد انتخاباتی یا مسئولی نقصی دارد، می‌تواند نقصش را بدون اینکه قصد تخریب داشته باشد با نیت بهبود شرایط، مطرح کند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان در پایان یادآور شد: متأسفانه شاهد بودیم که برخی نامزدها با نگاه تخریبی در مناظرات صحبت کردند و بداخلاقی‌های آنان احساسات بسیاری از مردم را جریحه‌دار کرد اما مردم ما بسیار فهمیم و هوشیار هستند و هم در انتخابات شرکت کرده و هم به فرد اخلاق‌مدار و اصلح رأی خواهند داد.

انتهای پیام
captcha