الحاق ناوشکن دنا به ناوگان نداجا، نمایش اقتدار نظامی کشور است
کد خبر: 3977468
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
وزیر دفاع تأکید کرد:

الحاق ناوشکن دنا به ناوگان نداجا، نمایش اقتدار نظامی کشور است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: الحاق ناوشکن دنا و مین‌شکار شاهین به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش، نمایش اقتدار نظامی کشور است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز، 24 خردادماه، ‌در مراسم الحاق ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو مین‌شکار شاهین ایران در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: الحاق ناوشکن دنا و مین شکار شاهین به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش، نمایش اقتدار نظامی کشور است.

وی افزود: پیام ما به دنیا صلح و دوستی است اما در برابر هرگونه تهاجم بیگانگان با تمام توان نظامی خواهیم ایستاد و از وطن دفاع می‌کنیم. الحاق ناوگروه دنا نمایشی از توانمندی نیروهای بومی کشور است. این ناوشکن تمام ایرانی مجهز به انواع تجهیزات و سامانه‌های دفاعی و تهاجمی ایرانی است و سبب افزایش اقتدار نظامی کشور و تقویت و توسعه صنایع دفاعی کشور می‌شود.

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: با توسعه ناوگان دریایی، امکان حضور ایران در آب‌های دور حتی در اقیانوس اطلس فراهم شده است. برای ساخت این ناوشکن از ظرفیت‌های مجموعه وزارت دفاع نهایت استفاده شده و ناوشکن دنا یک ناو ایرانی تمام‌عیار و قدرتمند است.

امیر سرتیپ حاتمی بیان کرد: ناوشکن دنا از کلاس موج و مین شکار شاهین امروز تحویل نیروی دریایی ارتش می‌شود و این محصولات حاصل یک همکاری نزدیک میان صنایع دفاعی و نیروی دریایی ارتش است که عمق دادن به دفاع، توان درگیری با شناورهای سطحی و زیرسطحی دشمن را فراهم می‌آورد.

وی اضافه کرد: ناوشکن دنا بازطراحی ناوشکن‌های کلاس موج است که سرعت و چابکی نیروی دریایی ارتش را در دفاع از منافع کشور افزایش می‌دهد. این شناور توان همراهی و حفاظت از شناورها و یگان‌های مختلف را دارد و نیروی دریایی با برخورداری از این ناوشکن، نقش ایران را در تأمین امنیت دریا بیش از گذشته فراهم می‌کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد: پیام ما به کشورهای منطقه و جهان صلح و دوستی است و جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده شریکی مطمئن و دوستی شفیق است. وزارت دفاع در ۴ سال گذشته بیش از ۱۱۰ فروند شناور تندرو به نیروهای مسلح تحویل داده و در تجهیز ناجا هم ۱۲ فروند شناور حیدر تحویل داده شده است.

انتهای پیام
captcha