عزت و سربلندی یک ملت از مسیر انتخابات محقق می‌شود
کد خبر: 3977230
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

عزت و سربلندی یک ملت از مسیر انتخابات محقق می‌شود

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: حیات، سربلندی و عزت یک ملت از مسیر انتخابات محقق می‌شود و باید اراده ملی و روح جمعی خود را در اموری که به کشور مربوط می‌شود، به نمایش گذاشته و از هویت ملی خویش حراست کنیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی سپاه امام سجاد(ع) استان، سردار اباذر سالاری، فرمانده این نهاد، امروز، 23 خردادماه، اظهار کرد: شرکت در انتخابات حق مردم و نماد پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی است. این نوع مشارکت سیاسی یعنی مردم فعالانه در امر سیاست‌گذاری‌های آتی کشور حاضر می‌شوند و نسبت به آن احساس مسئولیت می‌کنند.

وی با بیان  اینکه حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی بر تمامی ما فرض و واجب است و انتخاب اصلح نیز اهمیتی کمتر از حضور در انتخابات ندارد، افزود: حضور مردم پای صندوق‌های رأی، آینده کشور را بیمه خواهد کرد و در حقیقت چشم‌اندازی را برای ایران اسلامی ترسیم می‌کند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در تعیین سرنوشت کشور، بیان کرد: در جامعه‌ای اسلامی که مردم به مبانی دینی پایبند هستند، تمام اموری که به نحوی به حیات دین و مملکت اسلامی ارتباط پیدا می‌کند، وظیفه، تعهد و مسئولیت بالاتری نیز ایجاب می‌کند و آن تکلیف شرعی و مسئولیت دینی است که شهروندان مسلمان در برابر خدا، احکام و مقررات دینی دارند.

سالاری تصریح کرد: از جنبه سیاسی، انتخابات نشان‌دهنده میزان آگاهی و شعور سیاسی مردم یک جامعه و حساسیت‌های آنان به نظامی است که در آن زندگی می‌کنند. از جنبه ملی نیز حیات، سربلندی و عزت یک ملت از مسیر انتخابات محقق می‌شود و باید اراده ملی و روح جمعی خود را در اموری که به کشور مربوط می‌شود، به نمایش بگذاریم و از هویت ملی خویش حراست کنیم.

وی در پایان یادآور شد: انتخابات تجلی‌گاه این اراده جمعی است و یکی از فصول مهم میثاق ملی ما یعنی قانون اساسی است که ما را به حضور در آن ملزم می‌کند.

انتهای پیام
captcha