راه‌اندازی گروه‌های قرآن و تواشیح در محلات میناب
کد خبر: 3972103
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

راه‌اندازی گروه‌های قرآن و تواشیح در محلات میناب

دبیر قرارگاه فرهنگی - اجتماعی سپاه میناب قرارگاه‌های تحول محلات را الگوی خوبی برای اشاعه فرهنگ بومی و محلی دانست و از راه‌اندازی گروه‌های سرود، تواشیح، اذان، عکاسی، تئاتر و قرآن در سطح پایگاه‌های تحول محلات این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم پاسدار اصغر رنجبری، دبیر قرارگاه فرهنگی - اجتماعی سپاه میناب، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: در راستای تحول فرهنگی - هنری در قرارگاه‌های تحول محلات، توانسته‌ایم 91 گروه سرود و تواشیح در سطح پایگاه‌های بسیج که عضو قرارگاه‌های تحول محلات هستند، راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه‌های تحول محلات، الگوی خوبی برای اشاعه فرهنگ بومی و محلی در منطقه و جذب جوانان به عرصه‌های هنری هستند، تصریح کرد: تا امروز تعداد 72 گروه سرود، 19 گروه تواشیح، 6 گروه در رشته اذان، 2 گروه در رشته عکاسی، 7 گروه قرآنی و 23 گروه تئاتر در سطح پایگاه‌های تحول محلات شهرستان میناب راه‌اندازی شده است.

دبیر قرارگاه فرهنگی - اجتماعی سپاه میناب در پایان، یادآور شد: از تعداد 72 گروه سرود، تعداد 10 گروه ویژه، 3 گروه فعال ویژه و از 19 گروه تواشیح، تعداد 5 گروه به صورت فعال ویژه در سطح پایگاه‌های بسیج طرح تحول محلات فعالیت می‌کنند.

رنجبری در ادامه بیان کرد: از اقدامات مؤثر دیگر ما در قرارگاه تحول محلات میناب، راه‌اندازی کارگروه دفاعی و امنیتی بوده که هدف این کارگروه، ایجاد روحیه سلحشوری و استکبارستیزی در جوانان و آحاد مردم این شهرستان بوده است.

وی همچنین از تشکیل کارگروه‌های ارشادی در این قرارگاه خبر داد و تصریح کرد: امید داریم این گروه‌ها بتوانند نسبت به منکرهایی که در محیط محله وجود دارند با استفاده از ظرفیت‌های نخبگان، پیشکسوتان، ریش‌سفیدان به دنبال حل معضلات رفته و آسیب‌های ناشی از این موضوع را به حداقل برسانند.

انتهای پیام
captcha