اثربخشی برنامه‌های قرآنی در زندان‌های هرمزگان
کد خبر: 3971841
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

اثربخشی برنامه‌های قرآنی در زندان‌های هرمزگان

مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: ترویج فرهنگ قرآن و اجرای برنامه‌های قرآنی، یکی از اولویت‌های زندان‌های هرمزگان است که تاکنون نتیجه بسیار مثبت و اثربخشی نیز به همراه داشته است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مصطفی کیشانی، مدیرکل زندان‌های هرمزگان، امروز، 26 اردیبهشت، در برنامه روزانه محفل انس با قرآن در زندان بندرعباس، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های زندان‌های هرمزگان، ترویج قرآن و اجرای برنامه‌های قرآنی است که تاکنون نتیجه بسیار مثبت و اثربخشی نیز به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ قرآنی مناسب‌ترین راهکار برای بازپروری مددجویان است، افزود: در حال حاضر ۹ دارالقرآن در زندان‌های هرمزگان فعال است که در سال گذشته ۱۵۰ دوره آموزشی قرآنی در سطح زندان‌های استان برگزار کردند.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۸۵ مددجو موفق به حفظ یک تا ۳۰ جزء قرآن کریم در زندان‌های استان شده‌اند و ۵۹۶ مددجو نیز دوره‌های حفظ موضوعی قرآن کریم را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

کیشانی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مناسب برای اجرای هدفمند برنامه‌های قرآنی در زندان‌های هرمزگان فراهم شده است، بیان کرد: به صورت روزانه برنامه‌های قرآنی در رشته‌های قرائت، روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم در زندان‌های استان دنبال می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: با تعامل مناسبی که با مجموعه قضایی استان وجود دارد، مددجویانی که در برنامه‌های قرآنی حضور مؤثری دارند از تسهیلاتی مانند مرخصی، اشتغال به کار و آزادی مشروط برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام
captcha