کاهش ناهنجاری‌ها؛ ثمره ایجاد قرارگاه تحول محلات در هرمزگان
کد خبر: 3971772
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

کاهش ناهنجاری‌ها؛ ثمره ایجاد قرارگاه تحول محلات در هرمزگان

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌ها و کج‌روی‌ها را ثمره ایجاد قرارگاه تحول محلات و پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در استان دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت و نقش قرارگاه تحول محلات در حل و فصل مسائل و مشکلات محلات استان، اظهار کرد: جایگاه و نقش قرارگاه تحول محلات در زمینه رشد و توسعه فرهنگ اسلامی بر همگان کاملاً واضح و روشن است.

وی افزود: از آنجایی که قرارگاه تحول محلات برای برون‌رفت از شرایط نامساعد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محلات راه‌اندازی شده‌اند تاکنون به توفیقات فراوانی در این زمینه دست یافته‌اند که کاهش آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌ها و کج‌روی‌ها کاملاً روشن بوده و برای تأثیرگذاری بر آسیب‌هایی همچون اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی بسیار مؤثر واقع شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، اضافه کرد: به‌ویژه مدیریت پایگاه‌های فرهنگی - اجتماعی محلات در بیشتر نقاط، توسط مبلغان جوان و خوش‌سلیقه انجام می‌شود که توانستند به شیوه تبلیغ چهره به چهره و شناسایی افراد آسیب‌دیده، به بررسی و رفع مشکلات آن اقدام کند.

انصاری‌راد ادامه داد: بررسی‌ها و تحقیقات میدانی و نیز شواهد، حکایت از آن دارد که کارگروه‌های تشکیل شده در ذیل هرکدام از این پایگاه‌ها موجب شناسایی و بررسی جمع‌بندی و دستیابی به راهکار مناسب برای حل مسائل موردنظر شده‌اند.

وی افزود: این کارگروه‌ها که در راستای حل مسائل دینی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محلات فعالیت می‌کنند، سبب کاهش آسیب‌های متعددی در زمینه‌های گوناگون شده‌اند. اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، سیاست ایجاد و تقویت پایگاه‌های فرهنگی - اجتماعی محلات در کنار پایگاه‌های فرهنگی - اجتماعی بسیج را در سال ۱۴۰۰ در دستور کار خود قرار داده است. البته تاکنون نیز با همفکری و همکاری و همراهی هم توانسته‌اند نسبت به حل و فصل مسائل گوناگون محلات، گام‌های مؤثری بردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ کارگروه اجتماعی محلات، تهیه ملزومات برگزاری مراسم ازدواج آسان جوانان محلات است که مورد استقبال بسیار خوب جوانان و خانواده‌های آنان واقع شده و به‌عنوان یک افتخار جدید و خلاقیت اجتماعی در حال اجراست.

انصاری‌راد با اشاره به اینکه در کارگروه اقتصادی نیز شاهد تحولات بسیاری در زمینه معیشت مردم محلات بوده‌ایم، یادآور شد: این کارگروه توانسته با راه‌اندازی فروشگاه منصف در زمینه رفع مشکلات معیشتی ساکنان محلات، نقش‌آفرینی مؤثر داشته باشد که مورد اقبال عمومی قرار گرفته و رشد و توسعه این‌گونه فروشگاه‌ها امری ضروری است.

انتهای پیام
captcha