پخش 6660 دقیقه برنامه قرآنی از آستان سید مظفر بندرعباس در ماه رمضان
کد خبر: 3971281
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴

پخش 6660 دقیقه برنامه قرآنی از آستان سید مظفر بندرعباس در ماه رمضان

مدیر روابط عمومی اوقاف هرمزگان گفت: در ماه مبارک رمضان با همکاری صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس، بیش از 6 هزار و 660 دقیقه برنامه قرآنی و مذهبی از آستان مقدس سید مظفر(ع) بندرعباس، پخش شد.

رضا محرم‌زاده، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، از پایان برنامه‌های قرآنی، مذهبی و فرهنگی ماه مبارک رمضان که حاصل همکاری اوقاف و صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس بود، خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا، اجازه برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم و دیگر مراسم مذهبی با یا بدون مستمع در بقاع متبرکه استان، صادر نشد. اما خوشبختانه امسال با رایزنی‌های صورت گرفته، اداره کل اوقاف هرمزگان با همکاری صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس اقدام به برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم و ضبط برنامه‌های قرآنی، مذهبی و فرهنگی بدون حضور مستمع و با حضور تصاویر شهدای استان از آستان امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس و پخش از شبکه خلیج‌فارس، کرد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 6 هزار و 660 دقیقه برنامه قرآنی و مذهبی در آستان مقدس سید مظفر بندرعباس، ساخته و پخش شده است، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط قرمز استان هرمزگان و عدم امکان برگزاری مراسم مذهبی و قرآنی با حضور جمعیت، ساخت و پخش این برنامه‌ها موجب تأمین نیازهای معنوی جامعه و استفاده بهینه مردم از این برنامه‌ها در خانه شد.

مدیر روابط عمومی اوقاف هرمزگان تصریح کرد: در طول ماه مبارک رمضان امسال بیش از 2 و 700 دقیقه برنامه قرآنی شامل جزءخوانی قرآن کریم با حضور ۱۰ نفر از قاریان بومی برجسته مورد تائید شورای عالی قرآن صدا و سیما و اداره کل اوقاف ازجمله آقایان «قادر حمیدی‌زاده»، «امین سالاری»، «حجت‌الاسلام امین سالاری»، «ناصر جعفرزاده»، «یوسف جعفرزاده»، «عبدالرحمان نیکخواه»، «عباس کهوری‌نژاد»، «مجتبی محسن‌زاده»، «عزیز سیدی» و «مرتضی خدابخشی‌پور» و همچنین برنامه تفسیر روزانه آیات قرآن کریم با بیان آیت‌الله نجم‌الدین مروجی طبسی، برگزار و به صورت زنده و ضبط شده از صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس پخش شد.

محرم‌زاده ادامه داد: همچنین بیش از هزار و 800 دقیقه برنامه ویژه افطار تحت عنوان «ماه رؤیایی» با دعوت از واقفین، خیرین، کارآفرینان در آستان سیدمظفر بندرعباس ضبط و از صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس پخش شد. مراسم شب‌های قدر نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز این امامزاده با حضور محدود مستمعین برگزار و بیش از 360 دقیقه برنامه به صورت زنده از شبکه خلیج‌فارس پخش شد و افرادی که موفق به حضور در این آستان مقدس نشدند از طریق گیرنده‌های خود از این مراسم استفاده کردند.

وی در پایان یادآور شد: بیش از هزار و 800 دقیقه ویژه‌برنامه «گم گم سحری» نیز با پخش سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در آستان امامزاده سیدمظفر بندرعباس، ضبط و از صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس، پخش شد.

انتهای پیام
captcha