کمیته امداد هرمزگان؛ آماده جمع‌آوری زکات فطره
کد خبر: 3971232
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

کمیته امداد هرمزگان؛ آماده جمع‌آوری زکات فطره

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر، دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد در مساجد، مراکز نیکوکاری و مصلاها، آماده دریافت زکات فطریه روزه‌داران  استان هرمزگان هستند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، جلیل تراهی، مدیرکل این نهاد حمایتی، اظهار کرد: بنا بر مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا، نماز عید سعید فطر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در همه شهرستان‌های استان هرمزگان برگزار می‌شود که در همین راستا، دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد در مساجد، مراکز نیکوکاری و مصلاها آماده دریافت زکات فطریه روزه‌داران عزیز هستند.

وی با اشاره به اینکه 530 پایگاه جمع‌آوری زکات فطره و کفارات هم‌زمان با برپایی نماز عید سعید فطر برای دریافت زکات فطریه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: بر اساس قانون و مصوبه شورای زکات، تنها مرجع جمع‌آوری زکات فطریه و کفارات مردم، دبیرخانه شورای زکات، مستقر در کمیته امداد است و هر نهاد یا مؤسسه خیریه‌ای که در نظر دارد در این امر همکاری و مشارکت داشته باشد، باید نسبت به اخذ مجوز از دبیرخانه شورای زکات استان اقدام کند.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان عنوان کرد: دبیرخانه شورای زکات استان، شرایط جمع‌آوری الکترونیکی و غیرحضوری زکات فطریه را از طریق شماره‌گیری کد دستوری #5*076*8877* و یا واریز نقدی زکوات و کفارات به شماره کارت‌های 6037997950057480 برای فطریه  عام و 6037997950065756 برای فطریه سادات، اعلام کرده است.

تراهی در پایان یادآور شد: بر اساس اعلام نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، میزان فطریه ماه مبارک رمضان بر اساس نرخ شهر بندرعباس برای افراد با قوت غالب گندم، هر نفر ۲۲ هزار تومان و افراد با قوت غالب برنج هر نفر ۷۷ هزار تومان است.

انتهای پیام
captcha