اجرای طرح‌های آموزشی سرباز ماهر و حکمت توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان
کد خبر: 3970911
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

اجرای طرح‌های آموزشی سرباز ماهر و حکمت توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان

سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان از اجرای طرح‌های آموزشی سرباز ماهر و حکمت در استان، توسط این نهاد خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، محمد دلپسند، سرپرست جهاد دانشگاهی استان، ظهر امروز، 21 اردیبهشت‌ماه، از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با فرماندهی نیروی انتظامی استان، خبر داد و اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای طرح‌های حکمت و سرباز ماهر دو طرح مهم جهاد دانشگاهی است که برای مهارت‌آموزی سربازان وظیفه و خانواده کارکنان نیروی انتظامی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح حکمت با هدف توانمندسازی تحصیلی و مهارتی خانواده کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیروهای مسلح در جهاد دانشگاهی در حال اجرا است، افزود: آموزش مهارت‌های کاربردی و تخصصی و آمادگی جهت ورود به بازار کسب و کار از مزایای این طرح است. خانواده کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیروهای مسلح، می‌توانند با بهره‌گیری از مزایا و تخفیف‌های مناسب در دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی هرمزگان، شرکت کنند.

سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان ادامه داد: طرح سرباز ماهر نیز از طرح‌های ملی در کشور است که بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیرو‌های مسلح، با هدف توانمندسازی نیروهای وظیفه در نیروهای مسلح منعقد شده است و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری در استان هرمزگان این طرح را اجرا می‌کند.

دلپسند با اشاره به اینکه در قالب این طرح دوره‌های آموزشی مهارتی، کارآفرینی و تخصصی برای نیروهای  وظیفه در یگان‌های نظامی و انتظامی استان هرمزگان برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری این دوره به واسطه طراحی و مدیریت عالی ستاد مشترک نیروهای مسلح و طی قراردادی با اداره کل ورزش و جوانان استان صورت گرفته است که با توجه به ارزیابی و نظرسنجی‌های انجام گرفته طی سال گذشته، روند اجرای طرح سرباز ماهر در استان هرمزگان موفق و رضایت‌بخش بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی جهاد دانشگاهی در استان هرمزگان، بیان کرد: این نهاد در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و تجاری‌سازی و اشتغال دانش‌آموختگان فعالیت می‌کند. فعالیت‌های آموزشی به صورت اشتغال محور بوده و عمدتاً در دو بخش بلندمدت، کوتاه‌مدت و آموزش‌های کوتاه‌مدت برای عموم مردم و کارکنان دولت برگزار می‌شود.

سرپرست جهاد دانشگاهی هرمزگان به حوزه فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، سازمان دانشجویان، مرکز گردشگری دانشجویان و مرکز افکارسنجی ایسپا از جمله فعالیت‌های حوزه فرهنگی این نهاد بوده که هرکدام از آن‌ها طی سال به انجام برنامه‌های فاخر فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها و جامعه می‌پردازد.

دلپسند با اشاره به حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی در هرمزگان، عنوان کرد: اجرای پژوهش‌های کاربردی با توجه به نیازهای استان مدنظر همکاران حوزه پژوهشی بوده و جنبه تجاری‌سازی نتایج یافته‌های علمی از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین الگوی طرح توسعه مشاغل خانگی یکی از فعالیت‌های مهمی بوده که برای ایجاد اشتغال شش هزار نفر در تمامی شهرستان‌های استان در حال اجرا است.

انتهای پیام
captcha