آغاز هفتمین دوره مسابقات قرآن مناطق آزاد کشور در کیش
کد خبر: 3970834
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

آغاز هفتمین دوره مسابقات قرآن مناطق آزاد کشور در کیش

رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی منطقه آزاد کیش از آغاز برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن مناطق آزاد کشور به میزبانی جزیره کیش، خبر داد.

سعید یکه‌دهقان، رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی سازمان منطقه آزاد کیش، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: هفتمین دوره مسابقات قرآن مناطق آزاد کشور به همت مرکز فعالیت‌های قرآنی سازمان منطقه آزاد کیش و با مدیریت کارگروه قرآنی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در 3 رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل با حضور داوران ملی و بین‌المللی قرآن در این جزیره، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه امروز، 21 اردیبهشت، ساعت 9 صبح در سالن ابن‌سینا مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره برگزار و مسابقات آغاز شد، تصریح کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا این مسابقات به صورت مجازی برگزار می‌شود. رقابت در رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل به صورت آفلاین و با استفاده از فیلم‌های ضبط شده و در رشته حفظ کل قرآن کریم به صورت تماس تصویری است.

رئیس مرکز فعالیت‌های قرآنی منطقه آزاد کیش با بیان اینکه از هریک از مناطق آزاد هفتگانه کشور 6 شرکت‌کننده داریم که در مجموع 42 نفر آقا و خانم از این مناطق آزاد در مسابقات قرآن شرکت می‌کنند، افزود: داوران و اساتید برجسته ملی و بین‌المللی برای داوری این مسابقات در جزیره کیش حضور خواهند داشت.

یکه‌دهقان بیان کرد: مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات نیز فردا، 22 اردیبهشت‌ماه مصادف با 29 رمضان در محل سالن ابن‌سینا مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار و نفرات برتر معرفی خواهند شد.

وی در پایان یادآور شد: از آنجایی که پراکندگی مکانی بین مناطق آزاد کشور وجود دارد، برگزاری این مسابقات و سایر برنامه‌های فرهنگی مشترک، می‌تواند به اعتلای فرهنگ قرآنی در بین مناطق آزاد و درنهایت در سراسر کشور کمک کند.

انتهای پیام
captcha