راه خلاصی از آتش دشمن، حضور فعالانه در انتخابات است
کد خبر: 3969690
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

راه خلاصی از آتش دشمن، حضور فعالانه در انتخابات است

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضور فعالانه در جریان انتخابات، یکی از کارهایی است که امروز باید برای خلاصی از آتش دشمن و رقم زدن سرنوشت خود، انجام دهیم، گفت: حفظ و نجات انقلاب و راه شهدا، محصول «خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ» است.

به گزارش ایکنا از هرزگان، حجت‌الاسلام سید محمدعلی معصومی لاری، مدرس حوزه و دانشگاه، شب گذشته، 15 اردیبهشت مصادف با شب 23 رمضان، در مراسم شب قدر که با همت هیئت رزمندگان اسلام استان در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال سرنوشت انسان را در شب قدر رقم می‌زند. البته سرنوشت بر دو نوع است، یک نوع محتوم و نوع دیگر که قابل تغییر است.

وی افزود: سرنوشت محتوم در عالم وجود تعیین می‌شود و ما سرنوشتی داریم که با اراده و عمل و دعا، قابل تغییر است و به اعمال و رفتار و کردار ما بستگی دارد. این‌گونه نیست که در شب قدر طلب مغفرت کرده اما در طول سال کارهایی کنیم که ما را به سمت آتش جهنم ببرد. «خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ» وقتی اجابت می‌شود که خودمان قابل تغییر و اصلاح باشیم. تا زمانی که اندیشه و زبان و رفتار خود را تطهیر نکنیم، سرنوشت ما نیز تغییر نمی‌کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: خداوند در آیه 11 سوره رعد فرموده است: «إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِ؛ خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند». تا  تغییر درونی و باطنی پیدا نکنیم، سرنوشت ما آن‌طور که می‌خواهیم رقم نمی‌خورد.

معصومی لاری با اشاره به اینکه سرنوشت ما به تغییری که در شب قدر با خداوند متعال عهد می‌کنیم، بستگی دارد، عنوان کرد:  بسیاری در زمان خلفای عباسی «خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ» می‌خواندند اما امام کشی می‌کردند. امروز مردم با انقلاب اسلامی، خود را تغییر دادند و خداوند سرنوشتشان را تغییر داد. خداوند حکومت طاغوتی را نابود کرد و شرایط را تغییر داد، چون مردم می‌خواستند تغییر کنند و در این راه از جان و مال و فرزندان خود گذشتند. مردم پشت سر ولایت‌فقیه حرکت کردند و خداوند به آنان عزت داد.

وی بیان کرد: اگر مردم پای کار انقلاب باشند و عده‌ای بخواهند انقلاب را مصادره و راه را برگردانند، خداوند سرنوشت این انقلاب را به خواست و اراده مردم، رقم می‌زند. امروز دشمنان در فضای مجازی و رسانه‌ها از همه طرف هجوم آورده‌اند تا مردم، ولایت‌فقیه را تنها بگذارند و انقلاب را برگردانند اما مردم باید اراده کنند و به دشمن اجازه این کار را ندهند. اگر دشمن با جنگ روانی، راه انقلاب را برگرداند و افکار غرب‌گرایانه در جریان انتخابات پیروز شود، دیگر نباید «خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ» را بخواهیم. خداوند به ما اراده، اختیار، عقل، علم، نعمت و جمهوری اسلامی را داده و ما نیز باید اراده کنیم و نگذاریم دشمنان پیروز شوند.

این مدرس حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امام رضا(ع) فرمودند: «کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها؛ کلمه لا اله الا اللّه حصار من است و هرکس وارد حصار من شود از عذابم در امان است اما این شرط‌هایی دارد و من از شرط‌های آن هستم». اگر بخواهیم به همه عزت‌های عالم و خداوند برسیم باید خدا را اطاعت کنیم.

معصومی لاری با تأکید بر اینکه باید از آتش غرب‌زدگی خلاص شویم،  اظهار کرد: «نار» دشمن است که می‌خواهد ایمان و انقلاب را از مردم ما بگیرد. باید با کارهایی که باعث می‌شود عدالت اجتماعی تحت تأثیر افکار غرب‌گرایانه قرار گیرد بجنگیم تا از آتش، خلاص شویم. یکی از کارهایی که امروز باید برای خلاصی از آتش دشمن انجام دهیم، حضور فعالانه در جریان انتخابات است. حفظ و نجات انقلاب و راه شهدا، مفهوم و محصول «خَلِّصْنا مِنَ النّارِ یا رَبِّ» است. باید از دور و نزدیک به هم پیوندیم و با رأی خود در انتخابات، سرنوشت خود را رقم بزنیم.

انتهای پیام
captcha