رستگاری در انتظار کسانی است که از فرصت لیالی قدر استفاده کنند
کد خبر: 3969228
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

رستگاری در انتظار کسانی است که از فرصت لیالی قدر استفاده کنند

مدیرکل اوقاف هرمزگان گفت: توفیق و رستگاری در انتظار کسانی است که از فرصت ماه مبارک رمضان و لیالی قدر بیشترین استفاده را ببرند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، شب گذشته 13 اردیبهشت، مصادف با شب 21 رمضان، در مراسم سوگواری امیرالمؤمنین(ع) و شب قدر که در بارگاه امامزاده سید سلطان محمد(ع) رودان برگزار شد، اظهار کرد: نفس کشیدن در ماه مبارک رمضان عبادت است و دست از پا خطا کردن و دعا و عبادت نکردن در آن، موجب تأسف است. آن‌قدر پیامبر گرامی اسلام(ص) از فضایل این ماه بابرکت گفتند که امیرالمؤمنین(ع) خطاب به ایشان فرمودند: «ای رسول خدا، با فضیلت‌ترین اعمال در این ماه چیست؟» و پیامبر(ص) فرمودند که بهترین اعمال این است که گناه نکنیم.

وی افزود: خدمت مرحوم آیت‌الله بهجت رسیدند و گفتند: «چه کنیم که محبوب خدا باشیم» و ایشان پاسخ دادند که واجبات خود را عمل کنید و گناه نکنید. امیرالمؤمنین(ع) از این فرصت‌ها به سادگی عبور نمی‌کردند و حتی در شب 19 رمضان با وجود مخالفت‌های اهل بیتشان، فرصت عبادت و نماز جماعت در مسجد را از دست ندادند. فرصت شب قدر، شب تقدیر مقدرات یک ساله انسان، آن‌قدر مهم است که باید با اشتیاق در تکاپو باشیم که از آن نهایت بهره را ببریم تا خداوند متعال، عاقبت نیکی را برای یک سال آینده‌مان رقم بزند.

مدیرکل اوقاف هرمزگان ادامه داد: زمانی می‌توانیم رستگار از این دنیا سر به بالین بگذاریم که از فرصت شب‌های قدر، نهایت استفاده را ببریم، چراکه خداوند خود در قرآن کریم فرموده است که یک شب قدر از هزار ماه بهتر است. تفاوت وجود با برکت امیرالمؤمنین(ع) که ولی خداست و ابن‌ملجم که قاتل ولی خداست در این است که حضرت علی(ع) از تمام حظ و بهره‌ای که باید در دنیا می‌بردند، استفاده کردند. ایشان از خدایی بودن در همه اعمال، افکار و عبادات به این مقام رسیدند و شب 19 رمضان که ضربت به فرق سر مبارکشان نشست، فرمودند: «به خدای کعبه، علی رستگار شد».

مهدیان اضافه کرد: انسانی که حواسش به زندگی، فکر و ذکر و کرده خود باشد، قبل از اینکه به محضر پروردگار عالم برسد و مورد ارزشیابی قرار بگیرد، خود ترازوی محاسبه را برای خود ایجاد می‌کند. رستگاری در انتظار کسانی است که اهل محاسبه در این دنیا هستند و توجه دارند که انسان برای این دنیا خلق نشده و دنیا، معبری برای آن‌هاست و خود را در مسافرخانه دنیایی معطل نکرده و از فرصت‌ها  نهایت استفاده را می‌کنند.

وی تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «فرصت‌ها مثل برق و باد بر شما می‌گذرند. فرصت‌های نیکویی که برای شما فراهم می‌شود را مغتنم بشمارید». امروز در همه امور، کسانی موفق می‌شوند که از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببرند و کسی که راحتی خیال را برای زندگی انتخاب کند در هیچ حوزه‌ای توفیق نخواهد داشت.

مدیرکل اوقاف هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه 2 خصوصیت، انسان را تبدیل به یک انسان مؤمن می‌کند و آن علم و عمل است، یادآور شد: تجربه انقلاب و جنگ نشان داد که فرهیختگانی از دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و سیدالشهدا(ع) فارغ‌التحصیل می‌شوند که انگشت تعجب را به دهان جهان می‌گذارند. شهدایی چون سردار سلیمانی که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در باب ایشان فرمودند: «شهید سلیمانی به هر دو حُسنیین رسید؛ هم پیروز شد هم به شهادت رسید؛ یعنی خدای متعال کِلتَا الحُسنَیَین را به این شهید عزیز داد».

انتهای پیام
captcha