آغاز طرح‌های یاری‌رسان به مددجویان کمیته امداد هرمزگان در ماه رمضان
کد خبر: 3963965
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴

آغاز طرح‌های یاری‌رسان به مددجویان کمیته امداد هرمزگان در ماه رمضان

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان از آغاز طرح‌ها و پویش‌های یاری‌رسان به مددجویان استان ازجمله طرح‌های «ایران همدل»، «اطعام مهدوی»، «افطاری ساده»، «ایران مهربان»، «مفتاح الجنه» و «امام حاضر» در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، جلیل تراهی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، صبح امروز، 23 فروردین، در نشستی خبری، اظهار کرد: با توجه به اینکه خبرنگاران اشراف خوبی به مشکلات مردم و قشر مستضعف جامعه داشته و می‌توانند کمیته امداد را در یاری‌رساندن به افراد نیازمند کمک کنند، طرحی را برای همکاری بیشتر خبرنگاران و مجموعه امداد در نظر داریم. بر اساس این طرح، فعالان رسانه می‌توانند تحت عنوان سفیران نیکوکاری و مددکار افتخاری، بازوی حمایتی کمیته امداد بوده و مشکلات مردم را با ما در میان بگذارند تا بتوانیم خدمات بهتری به مددجویان ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: کمیته امداد استان هرمزگان 59 هزار مددجوی تحت حمایت داشته که به صورت دائمی در حال دریافت خدمات از سوی این نهاد حمایتی هستند. همچنین 27 هزار نفر تحت عنوان تبصره 14 و به صورت موقتی در حال دریافت خدمات هستند که مجموع این تعداد به 86 هزار نفر می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان بیان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم مجموعه کمیته امداد، طرح توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و مددجو است به گونه‌ای که در سال گذشته 7 هزار فرصت شغلی جدید برای این عزیزان ایجاد و 170 میلیارد تومان نیز تسهیلات ایجاد اشتغال به آنان‌ پرداخت شده است.

تراهی عنوان کرد: در سال گذشته، خیران و حامیان معنوی ما در حوزه اکرام ایتام 52 میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود کمک کردند که نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته، رشد قابل توجهی داشته است. در حوزه زکات نیز رشد 76 درصدی داشته و از این طریق 26 میلیارد تومان دریافت کرده‌ایم که 98 درصد آن در جهت رفع گرفتاری‌های نیازمندان، هزینه شده است.

وی مردمی سازی امور خیریه را یکی از سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم با شبکه‌سازی و ایجاد مراکز نیکوکاری مردمی، کمک‌های مناسبی را برای حل مشکلات مردم نیازمند، جذب کنیم. در سال گذشته، مردم نیکوکار هرمزگان 34 میلیارد تومان کمک کرده و بدین واسطه، مشکلات بسیاری از مددجویان ما حل شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان اضافه کرد: شرایط کرونایی حاکم بر جامعه، باعث شد بسیاری از اقشار جامعه گرفتار آسیب‌های بسیاری شوند و با توجه به این وضعیت، ماه مبارک رمضان را نیز در پیش داریم. از این رو با ایجاد پویش‌های مختلف، درصدد کاهش مشکلات این اقشار هستیم. از این طرح‌ها می‌توان به «ایران همدل»، «اطعام مهدوی» و «افطاری ساده» اشاره کرد. در این راستا در نظر داریم با کمک گروه‌های جهادی و مردم، اقدام به ایجاد 110 آشپزخانه کرده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، طبخ غذای گرم برای نیازمندان را در دستور کار قرار دهیم و با کمک نذورات مردمی در ماه رمضان، یک میلیون‌ پرس غذای گرم آماده را به دست افراد نیازمند برسانیم.

تراهی با اشاره به اجرای طرح «ایران مهربان» در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در این پویش که از سال گذشته آغاز شده است، هر ایرانی حامی یکی از فرزندان یتیم و محسنین می‌شود و بنا داریم در این ماه مبارک، 15 هزار حامی جدید جذب و به مجموعه حامیان اضافه کنیم.  سرانه فعلی ایتام و محسنین استان هرمزگان 360 هزار تومان است که با جذب این 15 هزار حامی جدید به 700 هزار تومان می‌رسد و امیدواریم بیش از 15 هزار نیکوکار در این طرح مشارکت و به ایتام استان کمک کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری پویش و رزمایش مواسات و همدلی، هم‌زمان با ولادت کریم اهل‌بیت، امام حسن مجتبی(ع) از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان هرمزگان در ماه مبارک رمضان است. در این طرح 540 سری جهیزیه برای نوعروسان که هدیه مقام معظم رهبری و مردم استان به این افراد است، تحویل داده می‌شود.  اجرای طرح «مفتاح الجنه» و دیدار با خانواده مددجویان، برای کمک به حل مشکلات آنان از دیگر برنامه‌های ما در این ماه مبارک است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان افزود: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان، نیازمند 4 هزار دستگاه کولر و یخچال هستند که بخشی از آن در قالب طرح پویش «امام حاضر» تأمین می‌شود و برای تأمین مابقی آن نیازمند همراهی مردم نوع‌دوست و همچنین بنگاه‌های اقتصادی استان هستیم.

تراهی عنوان کرد: رفع مشکل تأمین مسکن ایتام از رویکردهای مهم کمیته امداد است و برای حل این مشکل، دست در دست ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و سپاه گذاشتیم و خدا را شاکریم که امروز هیچ یتیم فاقد مسکنی در سطح استان نداریم. در گام بعدی، قصد داریم با یک هدف‌گذاری 2 ساله و برنامه‌ریزی مدون، در آینده‌ای نزدیک هیچ نیازمند بدون مسکنی در هرمزگان نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینی بنگاه‌های اقتصادی در حل مشکل فقر مددجویان استان هرمزگان، بسیار مهم و ضروری است. در حال حاضر شرکت پالایش نفت بندرعباس، حامی هزار یتیم استان هرمزگان شده و برخی از صنایع دیگر نیز با رایزنی‌های انجام شده، یاریگر کمیته امداد در کمک به ایتام خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان در پایان یادآور شد: مردم نوع‌دوست استان می‌توانند برای مشارکت در طرح‌های امداد استان، نذورات و کمک‌های خود را از طریق شماره کارت 603799790000648 به نام کمیته امداد استان هرمزگان و یا با شماره‌گیری کد دستوری #076*8877* پرداخت کنند.

انتهای پیام
captcha