جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 3948673
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر هرمزگان برگزار شد

اولین جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر هرمزگان با حضور مدیران قرآنی نهادها و ارگان‌های دولتی، مردمی و نظامی استان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز 30 دی‌ماه، در جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر هرمزگان، این کمیته را یکی از کمیته‌های اثربخش ستاد دهه فجر دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه قرآن کریم کتاب انقلاب بوده و ما هرچه داریم از این کتاب نورانی است، باید شرایطی را در استان فراهم کنیم که بتوانیم این کتاب بزرگ الهی را بیش از گذشته به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: یکی از اهداف ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی این است که بعد قرآنی انقلاب را بیشتر مورد توجه قرار دهیم و این مسئله را بین آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نهادینه کنیم که اصل پیروزی انقلاب برگرفته از این کتاب حیات‌بخش بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: اگر قرآن به عنوان چراغ راه انقلاب نبود، این تحولی که به واسطه آن رژیم 2500 ساله پوسیده شاهنشاهی به تاریخ پیوست، محقق نمی‌شد و این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید. نباید فراموش کنیم این برکت عظیم و خیر بزرگی که در اختیار ملت غیور ایران قرار گرفته و ارزش‌هایی که ایجاد شده، همه به قرآن کریم بازمی‌گردد.

انصاری‌راد با اشاره به اینکه ما وحدت، انسجام، عزت و افتخار به دست آمده در انقلاب اسلامی و مانایی این انقلاب را به کتاب الهی قرآن مدیون هستیم، عنوان کرد: جامعه باید از آموزه‌ها، معارف و اقیانوس بی‌کران ارزش‌های این کتاب الهی که حفظ و تداوم انقلاب به آن متکی بوده بهره‌مند شود.

وی خاطرنشان کرد: هرساله یکی از برنامه‌های ارزشمند ستاد دهه فجر این بوده که علما، مبلغان، فعالان قرآنی، مداحان، فرهیختگان و نخبگان در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش بیشتری داشته باشند. باید تلاش کنیم با وجود شرایط کرونایی که در آن قرار داریم، فعالیت‌های قرآنی دهه فجر با حفظ پروتکل‌های بهداشتی انجام شود. برنامه‌های جدیدی در دستور کار قرار گرفته و همه نهادها باید تمام توان خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن بعد قرآنی مراسم ایام‌الله دهه فجر به کار ببندند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد: در بین برنامه‌های ریز و درشتی که توسط ادارات مختلف برگزار می‌شود، یکی از شاخص‌ترین برنامه‌ها میزبانی از کاروان قرآنی انقلاب است. این برنامه ملی سال گذشته نیز برگزار شد و فضای معنوی خاصی را در استان هرمزگان ایجاد کرد.  امسال جشنواره‌ها و مسابقات قرآنی، محافل انس با قرآن، کاروان‌های قرآنی و برنامه‌های متنوع بسیاری توسط ادارات، ارگان‌ها و نهادهای مختلف دولتی، مردمی و نظامی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود، هرچند بیشتر این برنامه‌ها برای اجرا در فضای مجازی طراحی شده‌اند.

انصاری‌راد بیان کرد: همه مدیران و فعالان قرآنی نهادهای مختلف حداقل 3 طرح و برنامه‌ای که قابلیت اجرایی  و عملیاتی شدن را دارند ارائه کرده و با یک همراهی و هم‌افزایی برای تدوین طرح جامع برنامه‌های قرآنی دهه فجر تلاش کنند تا در نهایت با پیگیری از مسئولان کشوری و استانی بتوانیم منابع مالی مورد نیاز طرح را نیز تأمین کنیم.

یادآور می‌شود؛ در ادامه مدیران قرآنی منطقه یکم نداجا، مرزبانی هرمزگان، فرماندهی انتظامی استان، دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی، دارالقرآن الکریم بسیج، اتحادیه مؤسسات قرآنی، اداره‌کل اوقاف، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این جلسه به بیان پیشنهادات و انتقادات و تشریح طرح‌ها و برنامه‌های خود در دهه فجر سال جاری پرداختند.

انتهای پیام
captcha