اجرای طرح «طواف» در هرمزگان
کد خبر: 3947495
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰

اجرای طرح «طواف» در هرمزگان

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از اجرای طرح «طراحی و اقدام فرهنگ (طواف)» در راستای افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در هرمزگان خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، صبح امروز، 24 آبان ماه، در جلسه کمیته استانی طراحی و اقدام فرهنگ (طواف)، اظهار کرد: هر سازمان فرهنگی برای آگاهی از میزان مطلوب و بهینه بودن فعالیت‌های خود نیاز به یک نظام ارزیابی اثربخش دارد. امتیاز ندادن به کارهای فرهنگی پیامدهایی همچون هدر رفت اعتبارات و از دست رفتن فرصت‌های مطمئن را به دنبال دارد. نظام ارزیابی امکان انجام اصلاحات و رشد و توسعه و بهبود فعالیت‌های فرهنگی را در پی دارد.

وی افزود: افزایش بهره‌وری طرح‌های فرهنگی زمانی اثربخش است که وارد حوزه رقابت علیه تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی شده و در راستای دیده شدن طرح‌های بومی و خرد، زمینه افزایش نوآوری و کارایی را فراهم کند. دستورالعمل شناسایی و پایش طرح‌های پیشنهادی و اقدامات استانی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در راستای منویات مقام معظم رهبری و راهبرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی در شبکه‌سازی مردمی و امر تبلیغ دین و مأموریت گام دوم انقلاب اسلامی تدوین شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: عملیات فرهنگی و اجتماعی شهید سلیمانی یکی از طرح‌های فراگیر بود که به بهترین نحو در این استان پیش رفته و قابل ستایش و تقدیر است. این طرح همه مجموعه‌های سازمان تبلیغات را همسو کرد، همچنین در گستره استان هرمزگان شبکه تبلیغی استان، تشکل‌های دینی اعم از هیئت‌های مذهبی، کانون مداحان، کانون‌های فرهنگی و مساجد، مؤسسات قرآنی و همه 8 محور خاص و مشخص این طرح را دنبال کردند. بعد از آن نیز طرح شهید سلیمانی سپاه و حوزه بهداشت و درمان به طرح سازمان تبلیغات پیوند خورد و حرکت فزاینده‌ای شکل گرفت که امروز آثار آن را می‌بینیم. مهم‌ترین اثر این طرح در عرصه بهداشت و درمان و کاهش قابل‌توجه آمار کرونا بود. طرح طواف نیز می‌تواند نتایج تأثیرگذار بسیاری در استان‌های سراسر کشور از خود به جای بگذارد.

انصاری‌راد با اشاره به اینکه ما به تلاش بیشتر در عرصه فرهنگی و اجتماعی نیاز داریم، عنوان کرد: در گام دوم انقلاب باید شتاب بیشتری به کارهای خود به خصوص در عرصه فرهنگ دینی بدهیم چراکه دیگر وقتی برای هدر دادن نداریم. ما موظف هستیم همه طرح‌های ابلاغی از سوی مرکز را اجرا کنیم و همچنین نیاز به طرح‌های پیشنهادی بومی از سوی کارشناسان استانی داریم.

وی در پایان به تشریح اهداف طرح طواف پرداخت و گفت: پایش، رصد و ارزیابی تخصصی طرح‌های پیشنهادی و اقدامات فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه‌ها، تشکل‌ها و فعالین فرهنگی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، ارتقاء انگیزشی، فکری و مهارتی فعالین برتر فرهنگی مرتبط با سازمان تبلیغات اسلامی در استان‌ها، حمایت مادی و معنوی ستادی از طرح‌های پیشنهادی و اقدامات برتر گزینش شده جهت تکثیر و توسعه کمی و کیفی آن‌ها، تقویت انگیزه مدیران استانی به منظور حمایت و هدایت طرح‌های پیشنهادی و اقدام‌های کیفی فرهنگی در موضوعات دارای اولویت عرصه فرهنگ با رویکرد آسیب‌های اجتماعی، ایجاد بانک اطلاعاتی طرح‌های پیشنهادی و اقدام‌های فرهنگی دینی و ارائه طرح‌های پیشنهادی و اقدامات فرهنگی دینی برتر به مبادی ذی‌ربط و بالأخص شورای اجتماعی کشور از جمله اهداف این طرح است.

انتهای پیام
captcha