برگزاری مسابقه «خطبه فدکیه» در هرمزگان
کد خبر: 3946628
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳

برگزاری مسابقه «خطبه فدکیه» در هرمزگان

دبیر کانون دانش‌آموختگان مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب از برگزاری مسابقه خطبه فدکیه در دو رشته حفظ و ترجمه و مفاهیم به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در هرمزگان خبر داد.

نفیسه ذاکری‌نژاد، دبیر کانون دانش‌آموختگان مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهرستان میناب در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه دوم، این کانون در نظر دارد با اعزام بانوان طلبه به برخی روستاهای کمتر برخوردار و دور از مرکز شهرستان میناب که امکان اعزام مبلغ به آن‌ها وجود ندارد، اقدام به برگزاری مراسم سوگواری آن بانوی مکرمه کند.

وی افزود: این مراسم ویژه بانوان از تاریخ 23 دی‌ماه به مدت 4 روز، هر روز ساعت 15 در حسینیه‌ها و خانه‌های قرآنی روستاهای شهرستان میناب برگزار می‌شود. این جلسات مشتمل بر تفسیر، تبیین و قرائت خطبه فدکیه که شامل سخنرانی حضرت فاطمه(س) است، سخنرانی در خصوص سیره آن حضرت و همچنین روضه‌خوانی و مرثیه‌سرایی است.

دبیر کانون دانش‌آموختگان مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب تصریح کرد: همچنین به این مناسبت اقدام به برگزاری مسابقه خطبه فدکیه در دو رشته حفظ و ترجمه و مفاهیم ویژه برادران و خواهران در تمام سنین و در سطح استان هرمزگان کرده‌ایم. علاقه‌مندان، پس از مطالعه خطبه در روز شهادت حضرت زهرا(س) مورخ 28 دی‌ماه سال جاری در آزمونی که به‌ صورت آنلاین در کانال‌ها و صفحات کانون در فضای مجازی برگزار می‌شود، با پاسخ به سؤالات مطرح شده، شرکت کنند. پس از داوری و انتخاب نفرات برتر، جوایز نفیسی به این عزیزان اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha