شرکت بیش از ۱۰۴ هزار دانش‌آموز هرمزگانی در مسابقات قرآن
کد خبر: 3902318
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

شرکت بیش از ۱۰۴ هزار دانش‌آموز هرمزگانی در مسابقات قرآن

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش هرمزگان گفت: بیش از ۱۰۴ هزار دانش‌آموز هرمزگانی در مرحله اول سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان، حجت‌الاسلام ابراهیم محمدحسینی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز این نهاد با بیان اینکه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در سال جاری به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شده است، گفت: در مرحله اول این دوره از مسابقات که در آموزشگاه‌های سراسر استان برگزار شد، 104 هزار دانش‌آموز در رشته‌های مختلف قرآن، عترت و نماز حضور داشتند و پس از آزمون‌های کتبی و شفاهی بیش از 50 هزار دانش‌آموز به مرحله شهرستان راه یافتند که از این تعداد حدود سه هزار نفر به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کردند.

وی ادامه داد: با شروع کرونا در اسفندماه 98 روند مسابقات مرحله استانی به‌صورت مقطعی متوقف شد که مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده این مسابقات به‌صورت غیرحضوری و مجازی، پس از اتمام امتحانات پایانی سال تحصیلی جاری دانش‌آموزان در تیرماه 99 برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش‌وپرورش هرمزگان تصریح کرد: این مسابقات بر اساس شیوه‌نامه ارسالی در 11 رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی و حفظ ویژه، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام، انشای نماز، اذان و هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی برگزار می‌شود.

محمدحسینی اضافه کرد: با توجه به فرمایش‌ها و توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت در فضای مجازی، بی‌تردید توسعه روزافزون فناوری اطلاعات و قدرت پردازش داده‌ها و ضریب امنیت بالا در فضای مجازی غیرقابل‌ انکار است و امروز باید از این فرصت به بهترین شکل بهره کافی را ببریم و شاهد تحولی چشمگیر در رشد کمیت و کیفیت مسابقات دانش‌آموزی در این عرصه باشیم.

یادآور می‌شود، هر ساله برگزیده‌های مرحله استانی این مسابقات به مرحله نهایی و کشوری اعزام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha