صحیفه سجادیه؛ پناهی برای روزهای سخت
کد خبر: 3888126
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

صحیفه سجادیه؛ پناهی برای روزهای سخت

مدیر مؤسسه اندیشه‌های اسلامی صحیفه سجادیه گفت: امام سجاد (ع) با امامت خود در دوران خفقان اموی و کلام نورانی‌شان در صحیفه سجادیه به‌خوبی نشان دادند که در سخت‌ترین شرایط آنچه باعث نجات ما می‌شود، پناه بردن به قرآن، سنت پیغمبر (ص) و کلمات نورانی اهل‌بیت (ع) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی لبخندان، مدیر مؤسسه اندیشه‌های اسلامی صحیفه سجادیه و عضو شورای سیاست‌گذاری کنگره امام سجاد (ع) در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان ضمن تبریک ولادت امام زین‌العابدین (ع) اظهار کرد: یکی از بارزترین خصوصیات امام سجاد (ع) این است که ایشان سلاح دعا را برای گفتن حقایق دین انتخاب کردند و این دعاها در قالب‌های مختلفی به دست شیعیان رسیده که معروف‌ترین آن کتاب نورانی صحیفه سجادیه است.

وی با بیان اینکه کتاب صحیفه سجادیه با داشتن 54 دعای نورانی بیانگر حقایق اسلام و قرآن با کلام نورانی امام سجاد (ع) است، افزود: یکی از سفارش‌های بزرگان دین این است که حتماً همه مسلمانان جهان به‌خصوص شیعیان، خود را با کتاب نورانی صحیفه سجادیه آشنا کنند.

مدیر مؤسسه اندیشه‌های اسلامی صحیفه سجادیه تصریح کرد: امامت این امام همام در سخت‌ترین دوران و در غروب روز عاشورا آغاز شد و حدود 35 سال به طول انجامید، ایشان بعد از حادثه کربلا که دوران خفقان اموی بود از اسلحه دعا برای تبیین حقایق دین استفاده کردند. امام سجاد (ع) به‌خوبی نشان دادند که در سخت‌ترین شرایط آنچه باعث نجات ما می‌شود، روی آوردن به قرآن، سنت پیغمبر (ص) و کلمات نورانی اهل‌بیت (ع) است.

توصیه مقام معظم رهبری؛ نشانگر جایگاه والای کلام نورانی امام سجاد (ع)

لبخندان ادامه داد: امروز می‌بینیم در سخت‌ترین شرایطی که ویروس کرونا تمام جهان را فراگرفته، توصیه مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) این است که به صحیفه سجادیه پناه ببرید و برای راز و نیاز با خداوند متعال و خلاصی از این بلا به این کتاب نورانی متوسل شوید و دعای هفتم آن را بخوانید که این خود نشان‌دهنده جایگاه والای کلمات نورانی امام سجاد (ع) است.

صحیفه سجادیه؛ منشور اخلاقی هدایت بشر

وی با اشاره به اینکه وجود نازنین امام سجاد (ع) چه در زندگی فردی و چه زندگی اجتماعی‌شان و کلام نورانی‌شان در صحیفه سجادیه بهترین منشور اخلاقی برای هدایت بشریت است، افزود: ایشان در زندگی فردی معروف به زین‌العابدین بوده و بسیار عبادت می‌کردند به‌گونه‌ای که در روایت‌ها آمده که پیشانی‌شان از شدت سجده‌های طولانی پینه بسته بود.

لبخندان ادامه داد: امام سجاد (ع) در زندگی اجتماعی خود با ضعیف‌ترین انسان‌ها رفت‌وآمد می‌کردند، افرادی را در اختیار می‌گرفتند، به آن‌ها کمک فکری و مادی داده و آنان را آزاد می‌کردند؛ این افراد که اعتقادات دینی را در محضر امام سجاد (ع) آموخته بودند، سفیران ایشان در سراسر دنیای آن روزگار قرار می‌گرفتند.

کنگره امام سجاد (ع)؛ پایگاه ترویج فرهنگ سجادی

عضو شورای سیاست‌گذاری کنگره امام سجاد (ع) عنوان کرد: یکی از توفیقات و افتخارات ما در استان هرمزگان این است که با توجه به سفارش‌های بزرگان در رابطه با امام سجاد (ع) و کتاب نورانی صحیفه سجادیه، به مدت 10 سال مکرر و پیوسته کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) را برگزار می‌کنیم و در طول مدت کنگره، میزبان عالمان دینی بزرگی از سراسر جهان پذیرا بودیم.

لبخندان افزود: تاکنون به‌وسیله فراخوان مقاله‌ای که به سراسر مراکز علمی و حوزوی ارائه شده، نزدیک به هزار و 400 مقاله شاخص و پرمحتوا به دبیرخانه این کنگره رسیده است، بیش از 20 کتاب در رابطه با زندگی امام سجاد (ع) و صحیفه سجادیه به چاپ رسیده و مراکز علمی مختلفی در این باب تأسیس شده که مهم‌ترین آن مؤسسه اندیشه‌های اسلامی صحیفه سجادیه است که ساختمان آن امسال در قم افتتاح می‌شود. ما در این مؤسسه بیش از 120 استاد صحیفه سجادیه در مدت 3 سال تربیت کردیم.

وی با بیان اینکه از توفیقات ما بوده که استان هرمزگان به‌عنوان مرکزی برای تبلیغ فرهنگ سجادی و صحیفه سجادیه قرار گرفته است، ادامه داد: ما در قالب کنگره امام سجاد (ع) توانسته‌ایم امام زین‌العابدین (ع) را به جهان و عرصه بین‌الملل معرفی کنیم و در سایه کنگره به برکت نام امام سجاد (ع) کارهای اجتماعی بسیاری ازجمله کمک به ایتام، آزاد کردن زندانی‌های جرائم غیر عمد و ... را انجام دهیم.

عضو شورای سیاست‌گذاری کنگره امام سجاد (ع) در پایان اظهار کرد: به لطف خدا این کنگره در سال جاری نیز در سالروز شهادت امام سجاد (ع) به روایت دوم، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha