محتکران لکه ننگ جامعه اسلامی هستند / ضرورت واکسینه کردن مردم در مقابل ویروس‌های فرهنگی
کد خبر: 3887001
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ندسا:

محتکران لکه ننگ جامعه اسلامی هستند / ضرورت واکسینه کردن مردم در مقابل ویروس‌های فرهنگی

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ندسا با بیان اینکه حضور محتکران و گران‌فروشان لکه ننگی در جامعه اسلامی و مصداق بارز فساد فی‌الارض است، گفت: باید از فضای مجازی برای نشر واقعیت‌ها و واکسینه کردن مردم در مقابل ویروس‌های فرهنگی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام عبدالنبی صداقت، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: یکی از گناهان بزرگی که حرمت آن در فقه اسلامی بیان شده موضوع احتکار نیازمندی‌های مردم است؛ امروز با توجه به اینکه با ویروس منحوس کرونا مواجه هستیم و این بیماری در میان جامعه فراگیر شده احتکار و گران‌فروشی اقلام بهداشتی و پزشکی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده یک گناه و معصیت بزرگ است.

وی افزود: افرادی که مرتکب این جنایت می‌شوند بهره‌ای از اسلام و آموزه‌های اسلامی نبرده‌اند، چراکه امروز این اقلام بهداشتی تنها ابزار دفاعی مردم هستند، بااین‌حال متأسفانه شاهد بروز این اتفاقات در جامعه اسلامی هستیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ندسا تصریح کرد: بنا به گفته کارشناسان چه‌بسا شیوع این ویروس طرح و توطئه دشمنان علیه جامعه اسلامی باشد و چنین گناهانی مشارکت و یاری‌دادن دشمن در این جنایت است. مثل این است که در دفاع مقدس عده‌ای سنگر و خاک‌ریز رزمندگان را تخریب کنند و نگذارند پناهگاهی داشته باشند.

صداقت ادامه داد: ممکن است تعداد این افراد که به از دست رفتن جان مردم کمک می‌کنند، اندک باشد اما لکه ننگی در جامعه اسلامی هستند و حضورشان مصداق بارز فساد فی‌الارض است. انتظار می‌رود مسئولین مربوطه با شدت بیشتری با این مسائل برخورد کنند و نگذارند این اتفاقات در جامعه اسلامی بیفتد.

وی ابراز کرد: وقتی فتنه بزرگی رخ می‌دهد متأسفانه در بخش‌های مختلف و جوانب گوناگون شاهد اتفاقات و آسیب‌های بسیاری هستیم. ایجاد جو رعب و ترس و اضطراب در فضای مجازی و همچنین سوءاستفاده از اعتقادات و باورهای دینی مردم نیز کمک به توطئه دشمن است ازاین‌رو همه متولیان امور و دستگاه‌های فرهنگی باید مواظبت کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ندسا تصریح کرد: امروز قرارگاه مقابله با ویروس کرونا علاوه بر مراکز بهداشتی و درمانی، باید درزمینهٔ کنترل فضای مجازی نیز فعال باشد. نباید بگذاریم عملیات روانی دشمن شکل بگیرد و جو اضطراب و تشویش خاطر در میان خانواده‌ها رخ دهد.

صداقت با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید مواظبت کنند تا طرح دشمن در عرصه عملیات روانی با شکست مواجه شود، اظهار کرد: در مقابل این هجمه فرهنگی و عملیات روانی دشمن نیاز است ما نیز از عرصه فضای مجازی برای نشر واقعیت‌ها و واکسینه کردن مردم در مقابل ویروس‌های فرهنگی استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha