تعرض به مسلمانان هندوستان، تعرض به‌کل جامعه اسلامی است
کد خبر: 3886411
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ندسا:

تعرض به مسلمانان هندوستان، تعرض به‌کل جامعه اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعرض به مسلمانان هندوستان را تعرض به‌کل جامعه اسلامی دانست و گفت: همه باید حول محور قرآن، اسلام و وجود نازنین پیامبر اسلام (ص) وحدت و همبستگی داشته و نسبت به مسلمانان احساس مسئولیت کنیم.

حجت‌الاسلام عبدالنبی صداقت، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان در خصوص کشتار مسلمانان در هندوستان اظهار کرد: جنایاتی که علیه مسلمین در اقصی نقاط جهان ازجمله بوسنی، میانمار و اخیرا هندوستان صورت می‌گیرد، قطعاً از سوی استکبار جهانی، صهیونیست بین الملل و مزدوران آن ها در جاهای مختلف برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تصاویری که از جنایات متعدد وحشیانه علیه مسلمانان هندوستان در رسانه های جمعی منتشر شده، بسیار دردآور  و حاکی از مظلومیت مسلمانان است. مقام معظم رهبری (حفظ الله) نیز به دولت هندوستان تأکید کردند که از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کرده و خود را در مقابل جهان اسلام قرار ندهند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر امت اسلامی، وحدت و انسجام داشت و سران کشورهای اسلامی همه در قبال مسلمانان احساس مسئولیت و تکلیف می‌کردند، قطعاً شرایط این‌گونه نبود، تصریح کرد: دشمنان بین امت اسلامی بذر نفاق و اختلاف کاشته و مزدورانشان به آن دامن می‌زنند و این مسئله باعث شده انسجام، وحدت، همدلی و اتفاق‌نظری که باید باشد را نداشته باشیم.

دشمن از تشتت میان امت اسلامی بهره‌برداری می‌کند

صداقت افزود: قطعاً دشمن از تشتت و اختلاف میان امت اسلامی به نفع خود بهره‌برداری می‌کند و پیامدش این است که شاهد تعرض وحشیانه به مسلمانان هستیم درحالیکه سران کشورهای اسلامی با بی‌تفاوتی نظاره‌گر این مسائل هستند.

وی با تأکید بر اینکه همه باید حول محور قرآن، اسلام و وجود نازنین پیامبر اسلام (ص) وحدت و همبستگی داشته و نسبت به مسلمانان احساس مسئولیت کنیم، عنوان کرد: باید تعرض به هر مسلمانی در هرجایی از دنیا را تعرض به‌کل جامعه اسلامی تلقی کنیم. ضمن اینکه ما در مقابل کلیه آحاد مردم باید احساس مسئولیت داشته باشیم، چراکه بر اساس آموزه‌های دینی و به تعبیر روایات اگر حتی غیرمسلمانی از ما درخواست کمک کند و ما بتوانیم و پاسخ ندهیم، مسلمان نیستیم تا چه رسد به اینکه فردی که فریاد  می‌طلبد، مسلمان باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تعرض به بخشی از مسلمانان پیش چشم بیش از یک میلیارد و نیم جامعه اسلامی یک فاجعه بزرگ است، گفت: ما بر اساس اصل اخوت و برادری بین آحاد امت اسلامی نیز در مقابل همه مسلمانان مسئول هستیم و باید با انسجام، وحدت و همدلی در مقابل توطئه علیه اسلام و مسلمانان بایستیم.

جمهوری اسلامی؛ پرچم‌دار وحدت امت اسلامی

صداقت با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران همیشه منادی و پرچم‌دار وحدت، همدلی و همبستگی امت اسلامی بوده است، عنوان کرد: حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و مراجع تقلید همواره تأکید داشته‌اند که باید همه امت اسلامی از جعفری، حنفی، مالکی، شافعی و ... به تعبیر حضرت امام (ره) در مقابل بیگانگان، ید واحده باشند.

وی در پایان تصریح کرد: امید داریم با بصیرت، آگاهی، همدلی و وحدت بتوانیم در مقابل دشمنان از جامعه اسلامی دفاع کنیم چراکه این مسئله یک تکلیف شرعی، الهی و انسانی بر دوش همه ماست.

انتهای پیام
captcha