تمدید هزار و ۳۰۰ سند اجاره موقوفات در هرمزگان
کد خبر: 3882966
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵

تمدید هزار و ۳۰۰ سند اجاره موقوفات در هرمزگان

رئیس اداره حقوقی اوقاف هرمزگان از تمدید بالغ‌بر هزار و ۳۰۰ سند اجاره موقوفات از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد.

جابر زارع، رئیس اداره حقوقی، ثبتی و اوقافی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف به‌عنوان متولی موقوفات، تنظیم سند اجاره برای مستأجرینی بوده که املاک موقوفه در تصرفشان است. اگر نیاز به تجدید سند اجاره و یا برگزاری مزایده باشد، مستأجرین باید مطابق قانون عمل کنند تا حقی از موقوفات ضایع نشود.
وی افزود: در سال ۹۸ باید هزار و ۷۰۰ سند اجاره تنظیم و تمدید می‌کردیم، با توجه به اینکه بسیاری از املاک موقوفه و رقبات ما در شهرستان میناب به دلیل خشکسالی از بین رفته و هیچ‌گونه منفعتی ندارند، مستأجرینشان نیز برای تمدید سند اجاره مراجعه نمی‌کنند تا برنامه مقرر سال جاری ما محقق شود. از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ‌بر هزار و ۳۰۰ سند اجاره تجدید شده که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم ۲۰۰ سند دیگر نیز تنظیم کنیم.
رئیس اداره حقوقی اوقاف هرمزگان با بیان اینکه عمل به نیات واقفین در گرو پرداخت اجاره موقوفات است، تصریح کرد: زمانی که مستأجر اجاره را پرداخت می‌کند، درصدی از آن برای حفظ عین موقوفه در حساب موقوفه باقی می‌ماند تا اگر زمانی نیاز به تعمیر و مرمت بود از این مبلغ استفاده شود، مابقی موجودی نیز پس از کسر حق تولیه، به اجرای نیت واقف اختصاص می‌یابد.
زارع ادامه داد: اگر مستأجرین اجاره‌ها را پرداخت نکنند قطعاً در اجرای نیت واقف خلل ایجاد می‌شود، باید این احساس در وجود مردم ایجاد شود که همان‌طور که وقتی ما ملکی را اجاره می‌کنیم حق آن را به‌موقع می‌پردازیم در خصوص موقوفه نیز باید همین شیوه را پیش بگیریم.
وی افزود: در صورت عدم پرداخت حقوق موقوفه در ابتدا به‌وسیله اداره اوقاف محل مکتاباتی انجام می‌شود، اگر مستأجرین تمکین نکنند به‌وسیله اظهارنامه‌های حقوقی اقدام می‌شود و در مواردی که باز هم پرداخت صورت نگیرد، این اداره مجبور به استفاده از داداخواست از مراجع حقوقی و قضائی می‌شود.

انتهای پیام
captcha