دستگاه‌های اجرایی مطالبه گری در حوزه امربه‌معروف و نهی از منكر را جدی بگیرند
کد خبر: 3880110
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
مدیركل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

دستگاه‌های اجرایی مطالبه گری در حوزه امربه‌معروف و نهی از منكر را جدی بگیرند

مدیركل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه امربه‌معروف و نهی از منكر مطالبه گری كنند و منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در زمینهٔ اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، صبح امروز، اول اسفند ماه 98 در نشست ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با اشاره به امر به اهمیت معروف و نهی از منکر در قرآن اظهار کرد: آیات زیادی درباره اهمیت این دو وظیفه مهم و بزرگ اجتماعی نازل شده که با توجه به برخی آیات این کتاب آسمانی، امربه‌معروف و نهی از منکر، دو مرحله دارد.

وی ادامه داد: مرحله اول مرحله فردی است به این معنی که هر کس باید به‌تنهایی وظیفه نظارتی خود را انجام دهد و دیگری مرحله همگانی و دسته‌جمعی است که در این حال، همه مردم موظف‌اند برای پایان دادن به نابسامانی‌های اجتماعی دست‌به‌دست هم داده و با یکدیگر همکاری کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه مسئله امرونهی ریشه در درون هر انسانی دارد، تصریح کرد: با گسترش فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر، هر فردی از اجتماع سعی می‌کند خودش به خوبی‌ها آراسته و از پلیدی‌ها بپرهیزد.

انصاری راد با تأکید بر کارآمد کردن روش‌های ناکارآمد، تأکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه امربه‌معروف و نهی از منكر مطالبه گری كنند و منویات و مطالبات مقام معظم رهبری درزمینهٔ اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه پیشرفت امکانات ارتباطی از قبیل اینترنت، رسانه‌ها در جامعه کنون، فرهنگ اسلامی را هرروز بیشتر در معرض تهاجم فرهنگی قرار داده و عدم آمادگی کافی در جوانان برای مقابله با این هجمه‌های فرهنگی، آسیب‌پذیری‌شان را بالا برده است، افزود: با ورود جوانان به عرصه‌های جدید باید به امربه‌معروف نگرشی کاربردی‌تر صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به رسالت‌ها و وظایف سازمان تبلیغات اسلامی، بر استفاده از ظرفیت‌های این نهاد فرهنگی دینی از قبیل شبکه تبلیغ تأکید کرد و گفت: تاکنون 150 روحانی در سامانه سجام ثبت‌نام و ساماندهی شده‌اند و اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر ازجمله آموزش‌های ارائه‌شده به این قشر تأثیرگذار است.

انصاری راد در پایان از فعالیت هزار و 600 هیئت مذهبی دارای شناسنامه، هزار و 950 مداح و ذاکر اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و جمعیت بانوان فرهیخته به‌عنوان دیگر ظرفیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان نام برد که باید در راستای اجرای دو فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر در استان تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha