شهرستان میناب پیشرو در تربیت مربیان قرآن
کد خبر: 3873028
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

شهرستان میناب پیشرو در تربیت مربیان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سرپرست اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان گفت: شهرستان میناب در بحث ارتقای توانمندی مربیان به‌ خصوص در زمینه‌های تربیتی و روانشناسی، مستقل بوده و چندین سال است که در حال تربیت مربی است و اکنون از این مربیان در نقاط محروم شهرستان برای آگاه‌سازی مادران در مسائل قرآن، عترت و نماز استفاده می‌کند.

مصطفی رجبیان، سرپرست اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص مجموع فعالیت‌های این اداره در سال 98، اظهار کرد: تلاشمان بر این است تا بتوانیم نیازهای جامعه مخاطب را درزمینهٔ قرآن و عترت در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری برطرف کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هرسال اهدافی را مدنظر قرار می‌دهیم که بخشی از آن مدون است، تصریح کرد: در این راستا به برگزاری نشست تخصصی با موضوع تمدن اسلامی با رویکرد قرآنی، تجلیل از نخبگان و خادمین قرآن، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع تدبیر در قرآن، محافل انس با قرآن، ویژه‌برنامه‌های قرآن در مساجد استان، اجرای گروه تواشیح، مسابقات فرهنگی و هنری و ویژه‌برنامه روزه اولی‌ها برای دختران در مساجد پرداختیم.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان سال جاری ویژه‌برنامه جشن رمضان که تلفیقی از برنامه‌های فرهنگی، هنری و سنتی قرآن کریم است بالغ‌بر 100 عنوان برنامه در سطح استان و شهرستان‌های مختلف برگزار کردیم.

سرپرست اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان برنامه‌های روتین و آموزشی این اداره را برگزاری آموزش‌های عمومی قرآن، روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، معانی و مفاهیم و تدبر در قرآن عنوان کرد و افزود: مؤسسات بسیاری ویژه‌برنامه‌هایی در سطح استان برگزار می‌کنند و در حال حاضر 39 مؤسسه در حال فعالیت هستند، بخشی از این مؤسسات بسیار فعال بوده و نقش بسیار گسترده‌ای دارند، پنج مؤسسه دیگر نیز درخواست مجوز فعالیت را دارند.

رجبیان در بحث ارتقای توانمندی مربیان گفت: شهرستان میناب در این حوزه مستقل بوده و چندین سال است که مربی تربیت می‌کند و اکنون از آن‌ها در نقاط محروم شهرستان که بیشتر جنبه تربیتی و روانشناسی دارد برای آگاه‌سازی مادران در مسائل قرآن و عترت و نماز استفاده می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا خانواده‌ها و به‌ویژه مادران را نسبت به مسائل قرآن و عترت و نماز آگاه کرده تا تبدیل به یک مربی کارآمد در بحث آموزش قرآن و تربیت فرزند با شیوه قرآنی در منزل باشند، افزود: در سال جاری بالغ‌بر 9 دوره با موضوعات مختلف برای تربیت مربیان برگزار کردیم، به جهت ضرورت ارتباط کودکان و نوجوانان با خانواده به‌ویژه مادران و برای ارتقاء سطح آنان و دعوت به مبانی قرآن و نماز، دوره تربیت مربی مادر و کودک در شهرستان‌های میناب و سیریک در حال پیگیری و برگزاری است.

سرپرست اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت پایان یافته است، عنوان کرد: آزمون سراسری قرآن و عترت که بهمن‌ماه هرسال در سراسر کشور برگزار می‌شود، در سال جاری با 16 رشته در 4 گروه مختلف در تاریخ 11 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: ثبت‌نام در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت با استقبال خوب مخاطبین مواجه شد به‌گونه‌ای که دو هزار و 106 نفر از قرآن آموزان اقدام به ثبت‌نام کردند و بیشترین متقاضی در کل استان مربوط به رشته حفظ قرآن کریم بوده و هزار و 418 نفر در این رشته ثبت‌نام کرده‌اند.

رجبیان با اشاره به اینکه برخی برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف به‌صورت خاص برگزار می‌شوند و ایام فاطمیه (س) نیز ازاین‌دست حوزه‌هاست، تصریح کرد: برنامه‌های عترت ویژه‌برنامه‌ای مناسبتی در قالب برنامه‌های ادبی و نمایشگاه‌ها با موضوع اهل‌بیت(ع) است که شب‌شعر و تعزیه‌خوانی را نیز شامل می‌شود، نقطه عطف برنامه‌های عترت در سال جاری برگزاری دهه کرامت بود که در این راستا مجموعه‌ای مردم‌نهاد تحت عنوان «زیر سایه خورشید» 20 عنوان برنامه را برای مردم به‌ویژه در مناطق محروم با هدف شادی‌آفرینی و ایجاد شور و شعف معنوی برگزار کرد.

انتهای پیام
captcha