مسابقات سراسری قرآن اهل سنت برگزار می‌شود
کد خبر: 3870934
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

مسابقات سراسری قرآن اهل سنت برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی گفت: هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، ویژه طلاب و روحانیان اهل سنت کشور یا هدف تعمیق فرهنگ و معارف قرآنی برگزار می‌شود.

هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار می شود

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مهدی صفی‌یاری، معاون فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی صبح امروز، 22 دی‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این مسابقات به‌منظور ترویج و تعمیق فرهنگ و معارف قرآنی همراه با ترویج و صیانت از مشترکات و هویتی دینی، ایجاد همگرایی، تالیف قلوب و وحدت عملی بین افراد جامعه مخاطب با بهره‌برداری از برکات قرآن کریم به‌عنوان عالی ترین برنامه مشترک دینی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اهداف این مسابقات شناسایی، پرورش و شکوفایی استعدادهای قرآنی افراد جامعه مخاطب، تقویت روحیه اعتقادی و معنوی و بهره‌مندی از آموزه‌های دینی و اخلاقی برگرفته از مفاهیم قرآن کریم، استفاده بهینه از برکات معنوی این عطیه الهی در مسیر تربیت دینی و تحکیم بنیان‌های فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی از طریق ترویج سبک زندگی قرآنی، ایجاد زمینه مناسب جهت ارتقای رتبه‌های قرآنی و تجلیل از حافظان، قاریان و چهره‌های قرآنی برتر مسابقات است.

صفی‌یاری با اشاره به نحوه‌ برگزاری مسابقات بیان کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ قرآن، قرائت (تحقیق و ترتیل)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و همچنین پژوهش‌های برتر قرآنی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی در مورد مراحل این دوره از مسابقات اعلام کرد: مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله نهایی هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیان اهل سنت کشور در استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول در مورد زمان‌بندی این دوره از مسابقات بیان کرد:  بخش مقدماتی و نیمه نهایی مسابقات که بر عهده دفاتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‌های قومی کشور است باید حداکثر تا پایان دی‌ماه برگزار شود.

وی همچنین در مورد برگزاری مرحله نهایی که در ارومیه خواهد بود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی ستاد دائمی برگزاری مسابقات قرآنی، سه روز از ایام نیمه اول اسفندماه سال جاری جهت برگزاری مرحله نهایی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha