حفظ و آموختن قرآن کریم، آرامش الهی را برایم به ارمغان آورد
کد خبر: 3848660
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۲

حفظ و آموختن قرآن کریم، آرامش الهی را برایم به ارمغان آورد

گروه فعالیت‌های قرآنی‌ــ بانوی افتخارآفرین قرآنی هرمزگان و دارنده رتبه عالی در چهل و دومین مسابقات قرآن کریم در اصفهان گفت: حفظ و آموختن قرآن کریم، آرامش و معنویات الهی را برایم به ارمغان آورد.

حفظ و آموختن قرآن کریم، آرامش و معنویات الهی را برایم به ارمغان آوردشرمین خان محمدی، بانوی افتخارآفرین قرآنی هرمزگان، و دارنده رتبه عالی در چهل و دومین مسابقات قرآن کریم در اصفهان در گفت‌وگو با  ایکنا گفت: حفظ و آموختن قرآن کریم، آرامش و معنویات الهی را برایم به ارمغان آورد.
بانوی افتخارآفرین هرمزگانی اظهار کرد: متولد اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۷۴ هستم که در مسابقات سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه مقام اول در رشته حفظ بیست جزء قرآن کریم رتبه عالی را کسب کرده‌ام.
وی افزود: از سن ۸ سالگی با تشویق پدر و مادرم در کلاس‌های قرآنی، ابتدا به روخوانی و روان‌خوانی قرآن و درنهایت قرائت و حفظ را آموختم و در این راستا، همسرم بهترین مشوق من در رشته حفظ قرآن کریم شد.
این بانوی هرمزگانی با اشاره به آیه ۵ سوره انشراح، بیان کرد: حفظ قرآن کریم با سختی‌هایی که دارد برایم میسر و آسان شد.
وی ابراز کرد: انسان نباید فراموش کند که بعد از هر سختی آسانی است و این گفته خداوند در زندگی من به‌راستی جلوه گر بوده و هست، همچنین قرآن زندگی‌ام را مملو از نور و عشق و برکت کرده است.
محمدی ابراز کرد: افرادی که در زمینهٔ حفظ قرآن فعالیت می‌کنند، عشق و علاقه به قرآن، پشتکار، استعداد شرط یادگیری است.
این حافظ قرآنی ادامه داد: قرآن در زندگی من سبب شد که قدر زمان خود را بیشتر بدانم و برای تمام ساعت زندگی خود برنامه‌ریزی کنم.
محمدی با تأکید بر اینکه تمام آموزه‌های دینی ما سراسر باعث آرامش است، افزود: همان‌گونه که برخی از مردم آرامش را در قرار دادن یک شاخه و یا بوته گل در خانه می‌دانند و یا رشته ورزشی یوگا را موجب آرامش تلقی می‌کنند، باید بگویم اگر قرآن و آموزه‌های آن به‌درستی انجام شود آرامش و خوشبختی حقیقی و والاتری را در پی خواهد داشت.
وی در پایان گفت: باید مسابقات قرآنی با جدیت و شور بیشتری برگزار شود و متولیان مسابقات قرآنی در این امر اهتمام بیشتری به خرج دهند، زیرا یکی از مشکلاتی که ما در این مسابقات با آن روبه‌رو بودیم وسایل سرمایشی و دیگر امکانات اولیه بود.

انتهای پیام
captcha