امام حسن (ع) اسوه سخاوت و بخشندگی است
کد خبر: 3813165
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

امام حسن (ع) اسوه سخاوت و بخشندگی است

گروه معارف- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب گفت:حضرت امام حسن مجتبی (ع) از باسخاوت‌ترین، زاهدترین و حلیم‌ترین افراد زمان خود بوده است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد بنی خزاعی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب، امروز، دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضرت امام حسن (ع) دارای فضایل ویژه‌ای است که از مهم‌ترین فضایل آن حضرت تبار پاک ایشان است، اظهار کرد: پدر بزرگوار ایشان حضرت علی مرتضی (ع) دومین شخصیت جهان اسلام و مادرش فاطمه زهرا (ع) نخستین بانوی نمونه اسلام و جد بزرگوارشان حضرت محمد (ص) آخرین پیام‌آور خداوند یکتاست وجه ایشان حضرت خدیجه کبری (س) اولین زنی است که به اسلام ایمان آورد.
وی در ادامه تصریح کرد: حضرت امام حسن مجتبی (ع) از بخشنده‌ترین، بزرگ‌منش‌ترین، باسخاوت‌ترین، حلیم‌ترین، عابدترین و پارساترین افراد زمان خود بودند. وایشان به ذکر کریم اهل‌بیت (ع) شهرت دارند و رفتار کریمانه او در تاریخ بشریت ثبت است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب گفت: اظهار محبت‌های پیامبر (ص) به حسنین (ع) و علاقه و فراوان به آن دو بزرگوار را نمی‌توان بیان کرد که فرمودند محبوب‌ترین فرد از خاندانم حسن و حسین (ع) است.
وی در ادامه اظهار کرد: افتخار ما این است که از شیعیان و پیروان ائمه اطهار علیهم‌السلام هستیم و این سرمایه بزرگی برای ماست و تاز مانی که با قرآن و اهل‌بیت پیامبر (ص) هستیم از شر دشمنان درامان خواهیم بود.
وی در پایان گفت: صلح امام حسن (ع) بهترین و مهم‌ترین عملکردی بود که با درایت آن امام بزرگوار به‌خوبی انجام شد و می‌توان آن را بهترین فرصت سازی و زمینه‌سازی برای به ثمر رسیدن قیام امام حسین (ع) دانست.
انتهای پیام

captcha