وحدت کلمه نیاز امروز جهان اسلام است
کد خبر: 3349724
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
امام جمعه بندرعباس:

وحدت کلمه نیاز امروز جهان اسلام است

گروه سیاسی: آیت‌الله نعیم‌آبادی فخر‌فروشی قومی، ملی و خانوادگی را یکی از بارز‌ترین مصادیق بروز اختلاف دانست و بر وحدت کلمه در جامعه و جهان اسلام تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان‌، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس روز گذشته، 30 مردادماه ‌در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: جامعه باید نسبت به مطالعات تاریخی اهتمام ویژه داشته باشد تا از سرگذشت پیشینیان درس عبرت گرفته شود.
وی اضافه کرد: مطالعه تاریخ بدون درس گرفتن از آن کاری بیهوده است و انسان را از آسیب‌هایی که پیشینیان دچار آن شده‌اند نجات نخواهد داد.
امام جمعه بندرعباس در ادامه اظهار کرد: دوران دفاع مقدس دورانی سراسر درس و عبرت بود و زمان آن رسیده است که با مطالعه تاریخ دوران دفاع مقدس مهربانی‌ها، فداکاری‌ها و ایثارگری‌هایی که باعث پیروزی رزمندگان ما در آن دوران شد را یادآوری کنیم تا نسل‌های بعدی این درس‌ها را از مکتب دفاع مقدس یاد بگیرند.
آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به روز جهانی مسجد بیان کرد: 30 مرداد روز جهانی مسجد نام‌گذاری شده است و لازم است اخلاق حسنه را بر اساس فرهنگ حاکم بر مسجد توسعه و ترویج داد.
نماینده ولی‌ فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اهمیت نظافت و آراستگی مسجد در آموزه‌های دینی تصریح کرد: مساجد همواره نیاز به غبارروبی دارد و نباید این سنت حسنه را به روز خاصی محدود کرد.
امام جمعه بندرعباس توسعه صنایع دفاعی را یکی از موضوعات مهم در دفاع از تمامیت ارضی کشور دانست و گفت: 31 مرداد روز صنایع دفاعی را به همه فعالان این عرصه تبریک می‌گویم و عرض می‌کنم که جبهه امروز از شلمچه و خرمشهر به فعالیت در کارخانه‌های صنایع دفاعی تغییر کرده و باید این جبهه را به صورتی شایسته تقویت کرد تا دشمن فکر تجاوز به این مملکت را از ذهن خود دور کند.

captcha