جهاد دانشگاهی در ارتقای سطح علمی هرمزگان موفق بوده است
کد خبر: 3338635
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

جهاد دانشگاهی در ارتقای سطح علمی هرمزگان موفق بوده است

گروه سیاسی: امام‌جمعه اهل‌ سنت بندرپل و عضو شورای ائمه جمعه بندرخمیر با اشاره به عملکرد جهاد دانشگاهی در استان هرمزگان گفت: این سازمان با استفاده از راهکارهای نوین، نقش مثبتی در ارتقای سطح علمی استان داشته است و امیدواریم این رشد همچنان ادامه پیدا کند.

شیخ حسین بازماندگان، امام‌جمعه اهل‌ سنت بندرپل و عضو شورای ائمه جمعه بندرخمیر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان با بیان اینکه جهد و جهاد در زندگی یک مسلمان جایگاه ویژه دارد گفت: بر هر مسلمان واجب است که جهاد با نفس را سرلوحه زندگی ایمانی و معنوی خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه جهاد با نفس، جهاد اکبر است، اظهار کرد: جهاد اصغر در صورت عدم موفقیت در جهاد اکبر موفقیت‌آمیز نخواهد بود.
شیخ بازماندگان جهاد را یکی از پایه‌های اساسی دین مبین اسلام دانست و افزود: ریشه لغوی جهاد به معنای تلاش و کوشش است.
وی با اشاره به مصادیق مختلف جهاد بیان کرد: جهاد زبانی، جهاد مالی، جهاداکبر، جهاد اصغر و غیره از جمله انواع جهاد در اسلام است.
امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل با بیان اینکه اسلام خدمت به پدر و مادر را همسنگ با جهاد می‌داند افزود: متصدی امر جهاد اولوالامر مسلمانان است و لاغیر.
وی اسلام را دین امنیت، سلامت و اقتدار دانست و گفت: اسلام برای  روحیه جهادی منطقی اسلامی تحت رهبری ولی امر مسلمین اهمیت ویژه قائل است و از همین رو کار سربازانی که در مرزهای کشور از مال و جان و ناموس مردم حفاظت می‌کنند بسیار ارزشمند و مهم است.
شیخ بازماندگان با بیان اینکه فریضه مهم جهاد موجب برافراشته شدن بیرق اسلام در سراسر دنیا شد گفت: جهاد یکی از دستورات قرآنی است که مسلمانان را به خداوند مقرب می‌کند.
وی در ادامه سخنان خود در این رمینه، با اشاره به روایتی از امام محمدباقر(ع) گفت: اصل و عمود(خیمه) اسلام، نماز و فروع آن زکات، اوج و قله آن جهاد است.
عضو شورای ائمه جمعه بندرخمیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت علم آموزی در جامعه اسلامی اظهار کرد: جهادی علمی و جهاد دانشگاهی در حال حاضر یکی از مهمترین جهادهایی است که مسلمانان خصوصا جوانان باید با قدرت آن را دنبال کنند.
وی با اشاره به عملکرد جهاد دانشگاهی در استان هرمزگان گفت: این سازمان با استفاده از راهکارهای نوین، نقش مثبتی در ارتقای سطح علمی استان داشته است و امیدواریم این رشد همچنان ادامه پیدا کند.

captcha