تمام امکانات هرمزگان در خدمت به فرهنگ اهل بیت(ع) است
کد خبر: 3324311
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹

تمام امکانات هرمزگان در خدمت به فرهنگ اهل بیت(ع) است

گروه هنر: استاندار هرمزگان در نشست با کارگردان و عوامل فیلم سینمایی «رستاخیز» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام امکانات هرمزگان در خدمت به فرهنگ اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، جاسم جادری، استاندار هرمزگان دیروز، 15 تیرماه ضمن تقدیر و تشکر از احمدرضا درویش، کارگردان فیلم فاخر «رستاخیز» گفت: ساخت این اثر مهم و ارزنده باعث فخر مباهات هنر ایران اسلامی در منطقه و جهان خواهد شد.
وی افزود: به اذعان همگان، فیلم سینمایی «رستاخیز»، بهترین فیلمی است که در حوزه ائمه اطهار(ع) و به‌ویژه قیام عاشورا با بهترین امکانات و تکنیک‌های روز سینمایی جهان ساخته شده است و یقیناً باعث سرافرازی شیعیان در جهان خواهد شد.
استاندار هرمزگان اذعان کرد: خدمت به اهل بیت(ع) و مأموریت در جهت ترویج و اشاعه این فرهنگ افتخاریست که نصیب هرکس نمی‌شود و حتی شما دست اندرکاران فیلم «رستاخیز» مورد نظر و عنایت حضرت امام حسین(ع) هستید.
جادری در مورد اکران فیلم رستاخیز در استان هرمزگان عنوان کرد: مردم ولایت‌مدار هرمزگان بدون تردید استقبال بسیار خوبی از این اثر فاخر خواهند کرد و تمام امکانات استان برای اکران مناسب و در شأن این فیلم بزرگ، بسیج خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بر حمایت از هنرمندانی که آثار فاخر با موضوع ائمه اطهار(س) و معصومین می سازند تأکید کرد و گفت: اکران فیلم «رستاخیز» باعث رونق سینماهای استان خواهد شد و مردم را با سینما آشتی خواهد داد.
علیرضا درویش‌نژاد افزود: هم‌اکنون یک باب سینما به لحاظ تجهیزات امکان نمایش این فیلم فاخر را دارد اما سعی خواهیم کرد با همکاری معاونت سینمایی دیگر سینماها و فضاهای مناسب اکران را به سیستم دیجیتال جهت اکران آماده کنیم.
وی از حمایت‌های بی‌دریغ استاندار هرمزگان از حوزه فرهنگ و هنر تقدیر و اظهار کرد: با دستور اکید استاندار، ستاد اکران در استان تشکیل خواهد شد و از همه ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده می‌شود.
احمدرضا درویش، کارگردان فیلم «رستاخیز» با تقدیر و تشکر از حمایت‌های متولیان و مدیران ارشد هرمزگان گفت: با حمایت‌های صورت گرفته، مطمئنا هرمزگان به‌عنوان یکی از استان‌های نمونه در اکران این فیلم انتخاب خواهد شد.
وی اذعان کرد: اکران سراسری و همزمان فیلم «رستاخیز» در کشور سه روز قبل از عید فطر در اکثر سینماهای کشور آغاز خواهد شد و تا محرم ادامه می‌یابد.
کارگردان فیلم «رستاخیز» در مورد آماده‌سازی و ساخت این اثر افزود: بیش از یازده سال تولید این اثر فاخر زمان برده است و چون موضوع فیلم در مورد امام حسین(ع) و قیام عاشورا است سعی کرده‌ایم از بهترین امکانات، تجهیزات و بازیگران جهان اسلام و … استفاده شود.
درویش اضافه کرد: تمام هزینه‌های ساخت این فیلم از طریق ارادتمندان به اباعبدالله الحسین(ع) در ایران و جهان اسلام تأمین شده است و در کنار آن نیز بخش‌های خصوصی و دولتی نیز از هیچ حمایتی دریغ نکرده‌اند.
وی اظهار کرد: این فیلم به تأیید مقام معظم رهبری و همچنین، مرجعیت دینی و اسلامی قرار گرفته است و در ساخت آن از مستندات تاریخی موثق استفاده شده است.
کارگردان فیلم «رستاخیز» عنوان کرد: این فیلم در آغوش نظام جمهوری اسلامی ساخته شده است و به زبان‌های مختلف عربی، انگلیسی، فرانسوی نیز دوبله آن آماده شده است و اولین فیلم ایرانی خواهد بود که اثر بین‌المللی و جهانی خواهد داشت.
در پایان، انوشیروان پیشدار، رئیس حوزه هنری استان هرمزگان گفت: اکران سراسری این فیلم به عهده حوزه هنری کشور است و کلیه سینماهای این حوزه در سراسر ایران برای اکران آماده است در هرمزگان نیز با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادها اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

captcha