داعش تروریسم بین قاره‌ای را کلید زده است
کد خبر: 3322665
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
امام‌جمعه قشم:

داعش تروریسم بین قاره‌ای را کلید زده است

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام جوکار با اشاره به حملات اخیر گروهک تروریستی داعش در سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا و در کشورهای کویت، فرانسه و تونس، گفت: داعش تروریسم بین قاره‌ای را کلید زده است و هر روز بر اقدامات تروریستی خود در کشورهای مختلف جهان می‌افزاید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام رضا جوکار، امام‌جمعه قشم دیروز، 12 تیرماه در خطبه دوم نماز جمعه قشم، اظهار کرد: امروز شاهدیم که گروهک تروریستی داعش در سه قاره دست به اقدامات تروریستی می‌زند و در حقیقت امنیت جهان را برهم زده است.
وی اضافه کرد: در 40 روز گذشته تروریست‌های داعش چهار مسجد شیعیان در کشورهایی همچون عربستان و کویت را منفجر کرده و امنیت شیعیان برهم زده‌اند.
وی ادامه داد: از طرف دیگر رژیم آل سعود نیز که خود را دایه‌دار مسلمانان می‌نامد، هر روز انسان‌های بی‌گناه را در یمن به خاک و خون می‌کشد و به ما‌‌ه‌های حرام و رمضان نیز توجهی ندارد.
جوکار تأکید کرد: امت اسلام نباید در مقابل ظلم و ستم‌های رژیم آل سعود و غده سرطانی و چرکین داعش ساکت بنشیند و باید برای مقابله با این فجایع متحد شوند.
امام‌جمعه قشم با بیان اینکه منشأ تمام این اقدامات تروریستی آمریکا است و نمونه‌های آن علیه ایران را نیز می‌توان به وفور یافت، افزود: حمله به هواپیمای مسافربری ایران در 12 تیرماه سال 1367 و جنایت آمریکا در به شهادت رساندن 290 انسان بی‌گناه این پرواز که 66 تن از آن‌ها را کودکان و 53 تن را زنان تشکیل می‌دادند، نمونه‌ای از اقدامات جنایتکارانه آمریکا علیه این ملت است.
جوکار اضافه کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند از پنجم تا نیمه تیرماه، دهه حقوق بشر آمریکایی است و این روزها یادآور خاطرات بسیاری از جنایات‌های این رژیم علیه ملت ایران است.
وی علت کینه‌توزی آمریکا از ملت ایران را ذلت‌ناپذیری و استکبارستیزی مردم کشورمان دانست و افزود: اوج کینه توزی آمریکا را می‌توان در زمان اعطای مدال افتخار به فرمانده جنایتکار ناو آمریکایی مشاهده کرد.
جوکار گفت: متأسفانه عده‌ای به دنبال تطهیر و بی‌گناه نشان دادن چهره آمریکا هستند؛ اما ملت ایران این‌گونه جنایات ننگین و اسفناک آمریکا را هرگز فراموش نخواهند کرد.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به ابلاغ برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: این برنامه برگرفته از الگوی اسلامی بوده و نشان می‌دهد که بهترین روش برای اداره کشور استفاده از الگوی اسلامی است.
جوکار اضافه کرد: در این برنامه سه راهبرد اقتصاد مقاومتی، مقاوم‌سازی فرهنگی و پیشتازی در عرصه‌های علمی به‌عنوان محورهای اصلی این برنامه مطرح و بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توانمندی نیروهای انسانی با روحیه انقلابی و جهادی تأکید شده است.
وی تحریم‌هراسی و خودتحریمی را آفت اقتصاد کشور دانست و گفت: اینکه همه چیز را به تحریم‌ها گره زده و داشته‌های خود را نادیده بگیریم یا با رو‌ش‌های غلط مدیریتی خود عامل تحریم خودمان بشویم از رویکردهای غلطی است که باید اصلاح شود.
امام‌جمعه قشم اضافه کرد: برای اصلاح این روند باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید و علوم دانش‌بنیان، روند توسعه کشور را شتاب بخشید.
جوکار افزود: تحریم‌ها موضوع تازه‌ای برای ملت ایران نیست و با وجود اقدامات غرب علیه کشورمان، توانسته‌ایم پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف داشته باشیم.
وی با تقدیر از اقدامات دولت یازدهم در حل مشکلات مردم منطقه نیز گفت: توزیع آب رایگان در روستاها و آب‌رسانی به 20 روستای جزیره قشم از جمله اقداماتی است که جا دارد از مسوولان و متولیان آن قدردانی کنیم.
جوکار با بیان اینکه مشکل آب جزیره به‌عنوان همزاد مردم این منطقه شناخته می‌شد، افزود: امیدواریم با شتاب‌گیری روند توسعه طرح‌های آب‌رسانی به نقاط مختلف جزیره قشم شاهد دستاوردهای بیشتری در این زمینه باشیم.
وی بر مدیریت صحیح آب در جزیره قشم به‌عنوان رویکردی ضروری تأکید و اضافه کرد: همان‌گونه که مسئولان به‌دنبال حل مشکلات هستند، مردم نیز باید در فصل گرما در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

captcha