جنایت وحشیانه ‌حمله به هواپیمای ایرباس، مصداق بارز تروریست بودن آمریکاست
کد خبر: 3322658
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
امام‌جمعه بندرعباس:

جنایت وحشیانه ‌حمله به هواپیمای ایرباس، مصداق بارز تروریست بودن آمریکاست

گروه سیاسی: هدف قرار دادن ایرباس که حامل ده‌ها زن و کودک بود، نه‌تنها بی‌اعتمادی و غیر مطمئن بودن یک فرهنگ را می‌رساند بلکه یکی از صدها مصداق بارز تروریست بودن آمریکایی‌هاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، امام‌جمعه بندرعباس دیروز، 12 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به واقعه 12 تیر و ساقط کردن پرواز شماره 655 خطوط پروازی ایران در سال 67 توسط ناو آمریکایی وینسنس اظهار کرد: این جنایت یکی از هولناک‌ترین جنایات عصر معاصر به‌شمار می‌رود چراکه شلیک کردن به یک پرنده مسافری که هیچ وسیله دفاعی نداشته و حامل ده‌ها زن و کودک بود، امری است که هیچ قانون و قابوسی در برابر آن قابل هضم و توجیه نیست.
وی با تشریح بخش‌هایی از این واقعه، افزود: این جنایت وحشیانه یکی از مصادیق بارز تروریست بودن امریکاست.
امام‌جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز قدس از این روز به‌عنوان یادگار ماندگار امام خمینی(ره) یاد کرد و افزود: این روز با تدبر امام راحل(ره) به روزی جهانی و مهمترین تریبون برای زیر سئوال بردن رژیمی نامشروع تبدیل شده است که بر ماست که هر ساله آن را بهتر از قبل برگزار کنیم.
آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به وقوع خشکسالی‌های پیاپی در هرمزگان اضافه کرد: امروز استانی همانند هرمزگان ظرفیتی به نام دریا را در کنار خود دارد که در اغلب کشورهایی با وضعیت مشابه به کمک منابع شرب آمده است و وقت آن رسیده که به آب‌شیرین‌کن‌ها نگاهی جدی‌تر شود چرا که راهی جز این باقی نمانده است.
وی با اشاره به اهمیت نقش آب در حیات و بقا بشر اضافه کرد: از حدود یک دهه قبل تاکنون مدام در خطبه‌ها و سایر تریبون‌ها بر لزوم توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها تأکید کرده‌ام و وقت آن رسیده که دستگاه‌های مربوطه این موضوع را از وزارت خانه بخواهند تا نسبت به واگذاری اعتبارات اقدام شود تا دست کم در رویه تکمیل آب‌شیرین‌کن بندرعباس تسریع صورت گیرد.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای خبرگان رهبری از شهرداری نیز انتقاد و تصریح کرد: سزاوار نیست در این شرایط بی‌آبی و بحرانی از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

captcha