تمامی مسئولان با وحدت ملی به‌دنبال دستیابی به یک توافق خوب هستند
کد خبر: 3319741
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
امام‌جمعه قشم:

تمامی مسئولان با وحدت ملی به‌دنبال دستیابی به یک توافق خوب هستند

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام جوکار با اشاره به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام، گفت: همان‌گونه که ایشان فرمودند، اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای افرادی امانت‌دار، شجاع و متدین هستند و همه مسئولان با وحدت ملی به‌دنبال دستیابی به یک توافق خوب و منصفانه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌ا‌لاسلام رضا جوکار، امام‌جمعه قشم دیروز، 5 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان بیان کرد: منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام بسیار شفاف، صریح و راهگشا بود و باید همه مسئولان در چارچوب‌های تعریف شده ایشان حرکت کنند.
وی ادامه داد: رهنمودهای مفصل و روشنگرانه معظم له مشخص کرد که ایشان همان‌گونه که در دیدارهای عمومی خطوط، اهداف و آرمان‌های نظام را ترسیم می‌کنند، در دیدارهای خصوصی نیز بر این موارد تأکید دارند.
جوکار با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند که از هیچ‌یک از خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته‌ای عقب نخواهیم نشست، گفت: برخلاف تصور عده‌ای از افراد و گروه‌ها، خطوط قرمز تبیین شده از طرف معظم له نه‌تنها مانعی بر سر راه رسیدن به یک توافق خوب و منصفانه نیست، بلکه ضرورت دستیابی به این مهم به‌شمار می‌رود.
امام‌جمعه قشم تأکید کرد: به‌طور قطع این خطوط قرمز که رهبری در هفت بند آن‌ها را به‌خوبی تبیین کرده‌اند، عاملی مهم و یاری‌دهنده برای دستیابی به یک توافق خوب و عزتمندانه است.
جوکار اضافه کرد: اگر این خطوط رعایت نشود در نهایت در مذاکرات پیش رو ضرر خواهیم کرد و باید این اصول و خطوط تعریف شده به‌خوبی رعایت شود.
وی با اشاره به تأییدات رهبر معظم انقلاب از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران نیز گفت: اعضای این گروه انسان‌هایی انقلابی و متدین هستند و با غیرت و شجاعت از خواست‌های ملت ایران و نظام دفاع می‌کنند.
جوکار با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای، ملت ایران به جهانیان ثابت کرد که به دنبال بمب اتم نیست، گفت: این موضوع دستاورد و نتیجه‌ای مهم برای کشور به شمار می‌رود و همه جهانیان می‌دانند که ایران به دنبال استفاده سالم، شرعی، قانونی و صلح‌آمیز از دانش هسته‌ای است و از حقوق خود نخواهد گذشت.
وی با بیان اینکه نتیجه مذاکرات هرچه باشد به نفع کشور خواهد بود، افزود: دستیابی به یک توافق خوب خواسته همه مسئولان کشور است و اگر این موضوع نیز محقق نشود ملت ایران همچون دهه‌های پس از انقلاب، اهداف و آرمان‌های نظام را پیش خواهند برد.
امام‌جمعه قشم گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، راه حل مشکلات کشور در تقویت اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌ها و نیروهای درونی نظام است و باید در کنار توجه به مذاکرات هسته‌ای، به این مقوله نیز توجه ویژه داشت.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به هفته قوه قضائیه، از عملکرد این قوه در برخورد با مفاسد اقتصادی تقدیر کرد و افزود: قوه قضائیه با برخوردهای قانونی خود در این زمینه نشان داد که وابسته به هیچ گروه و جناح خاصی نیست.
جوکار اضافه کرد: مردم انتظار دارند که قوه قضائیه علاوه بر مفاسد اقتصادی با مفاسد اجتماعی و اخلاقی نیز برخود قاطع داشته باشد.
وی با بیان اینکه متأسفانه مواد مخدر به یکی از معضلات و مشکلات اصلی جامعه تبدیل شده است، تأکید کرد: انتظار داریم که قوه قضائیه زمان رسیدگی به پرونده‌های این حوزه را کاهش داده و با اجرای کامل احکام اسلام همچون قصاص، حدود و دیات، مانع از گسترش مشکلات این حوزه شوند.
امام‌جمعه قشم با اشاره به مشکلات ناشی از زمین‌خواری در جزیره قشم نیز گفت: متولیان امر باید در این عرصه علاوه بر مقابله با زمین‌خواران جزء، با زمین‌خواران بزرگ این جزیره نیز برخورد قاطع داشته باشند.
وی آسان‌سازی فرایند واگذاری زمین به مردم و عمل در چارچوب‌های قانونی همچون خرید زمین از مجرای قانونی را از جمله عوامل و رویکردهایی ارزیابی کرد که به کاهش تخلفات در این عرصه منجر می‌شود.

captcha