مذاکره کنندگان هسته ای ایران فرزندان انقلاب و مورد اعتماد رهبری هستند
کد خبر: 3316094
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
امام جمعه قشم:

مذاکره کنندگان هسته ای ایران فرزندان انقلاب و مورد اعتماد رهبری هستند

گروه سیاسی: امام جمعه قشم گفت:اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران فرزندان انقلاب و مورد تایید و اعتماد رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قران(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام رضا جوکار امام جمعه قشم دیروز 29 خرداد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قشم، افزود: عملکرد اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران مورد تقدیر بوده و باید از این افراد حمایت کنیم.
وی با اشاره به آیین باشکوه تشییع پیکر پاک 270 شهید غواص کشورمان، اظهار کرد: حضور پررنگ مردم در این آیین پیام آور این نکته است که ملت ایران اهل سازش و پذیرفتن ظلم نیست و این موضوع وظیفه مذاکره کنندگان هسته ای ایران را سنگین تر می کند.
حجت الاسلام جوکار اضافه کرد: این حضور پرمعنی نشان داد که ملت ایران اهل گفت و گوی عادلانه با رعایت احترام متقابل است و تحریم ها و توهین های طرف غربی به ویژه آمریکا نمی تواند مانع از رسیدن ملت ایران به اهداف و آرمان های انقلاب شود.
وی گفت: این حضور یک آزمون بزرگ هسته ای برای ملت و دولت است و مردم صحنه هایی همچون 9 دی را در این آیین رقم زدند.
حجت الاسلام جوکار یکی از پیام های این حضور را تاکید بر رعایت خطوط قرمز نظام در مذاکرات هسته ای ارزیابی و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویب طرح الزام دولت در حفظ دستاوردهای هسته ای تقدیر کرد.
امام جمعه قشم همچنین با اشاره ه تحولات یمن گفت: بین انقلاب مردم یمن و انقلاب اسلامی ایران شباهت های بسیاری همچون مردمی بودن، مقاومت کردن و نحوه برخورد خصمانه دشمنان با این انقلاب ها وجود دارد.
حجت الاسلام جوکار اضافه کرد: به طور قطع همانگونه که دشمنان نتوانستند مانع از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بشوند، مردم یمن نیز می توانند با مقاومت و ایستادگی به پیروزی دست یافته و سرنوشت و آینده خود را به دست خود رقم بزنند.
وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به نخستین روز تیر ماه که به نام اصناف نامگذاری شده است، بر رعایت انصاف و مسایل شرعی توسط این قشر و حل مشکلات انصاف توسط مسوولان تاکید کرد.
حجت الاسلام جوکار با بیان اینکه همه مردم یک زنجیره بهم پیوسته را تشکیل می دهند، گفت: اگر در این چرخه تلاشی برای حل مشکلات یکدیگر نکنیم، مشکلات به حلقه های دیگر زنجیره انتقال یافته و مشکلات بزرگتر و پیچیده تر می شود.
وی از برگزاری طرح ضیافت در ماه رمضان و اعمال تخفیف برای برخی کالاهای مصرفی مردم، تقدیر کرده و خواستار افزایش نظارت های دولتی و مردمی بر فعالیت های بازار شد.
امام جمعه قشم همچنین با جدی دانستن مشکل تامین آب آشامیدنی مردم قشم، بر ضرورت صرفه جویی در این عرصه تاکید کرد.
وی ادامه داد: وضعیت آب در کشور و منطقه از حد بحران گذشته و به دلیل خشکسالی های هشت سال اخیر، مشکلات فراوانی در این زمینه به وجود آمده است.
حجت الاسلام جوکار با نهی کردن مردم قشم از انجام کارهایی همچون شستن ماشین و حیاط توسط آب لوله کشی، تاکید کرد: باید در این عرصه هرکس در حد توان خود در مصرف آب صرفه جویی کند تا از این مقطع بحرانی عبور کنیم.
برنامه ریزی برای پربار کردن اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان و تدوین برنامه های آموزشی و دینی در این ایام از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه قشم در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته قشم به آن اشاره کرد.

captcha