فرهنگ کار مستلزم نهادینه شدن در جامعه است/ شکوفایی استعدادها؛ مستلزم توجه به ظرفیت‌های داخلی
کد خبر: 3252665
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
نماینده ولی‌ فقیه در هرمزگان:

فرهنگ کار مستلزم نهادینه شدن در جامعه است/ شکوفایی استعدادها؛ مستلزم توجه به ظرفیت‌های داخلی

گروه سیاسی: آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه فرهنگ کار مستلزم نهادینه شدن در جامعه است، گفت: به‌دلیل عدم نهادینه شدن فرهنگ کار در بین جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کسی به سراغ برخی کارها نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، آیت‌الله نعیم‌آبادی، نماینده ولی‌ فقیه در هرمزگان دیروز، 13 اردیبهشت‌ماه در دیدار با  فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، کمک به اشتغال‌زایی را یکی از وظایف اصلی کمیته امداد دانست و گفت: ایران اسلامی از ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی برخوردار است که با برنامه‌ریزی و همت می‌توان باعث شکوفایی آن‌ها شد.

وی افزود: توجه به ظرفیت‌های داخلی و بومی و حمایت از تولیدات داخلی باید به‌صورت جدی دنبال شود تا هم شکرگزار نعمات الهی و هم شاهد بهبود هر چه بهتر وضعیت اقتصادی شویم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه شکوفایی استعدادهای ایرانی مستلزم توجه به ظرفیت‌های داخلی است به بخشی از استعدادها و صنایع دستی کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در کشور فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد تصریح کرد: مشکل اصلی، فرهنگ کار است که باید شغل و کار را به درستی برای جوانان معنا کرد تا بدانند که کار تنها به معنای پشت میزنشینی نیست.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ظرفیت‌های بالایی برای تولید، اشتغال، فعالیت و رشد اقتصادی در کشور وجود دارد اظهار کرد: به دلیل عدم نهادینه شدن فرهنگ کار در بین جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی کسی به سراغ برخی کارها نمی‌رود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در سایر کشورها تمامی مشاغل، جایگاه خاصی دارند و باید با ترویج فرهنگ صحیح کار، این نوع نگرش غلط را تغییر داد.

امام‌جمعه بندرعباس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن میلاد امام علی(ع) و روز در اظهار کرد: مقام پدر بسیار بالا است و فرزندان باید همیشه قدردان پدران و مادران خود باشند.

وی با بیان اینکه تندخویی و بداخلافی با پدر و مادر حتی به اندازه کم نیز ناردست است، گفت: خداوند در قرآن‌کریم صریحاً از فرزندان می‌خواهد که به پدر و مادر خود نیکی کنند و کاری که باعث رنجش آن‌ها است را انجام ندهند.

captcha