همایش ملی ـ دانشجویی فرهنگ و شعر عاشورایی برگزار می‌شود
کد خبر: 2615965
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
در بندرعباس؛

همایش ملی ـ دانشجویی فرهنگ و شعر عاشورایی برگزار می‌شود

گروه هنر: متولی از برگزاری دومین همایش ملی دانشجویی فرهنگ و شعر عاشورایی در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، سید‌محمد متولی، دبیر همایش ملی دانشجویی فرهنگ و شعر صبح امروز، 16 آذر در جمع خبرنگاران گفت: دومین همایش ملی دانشجویی فرهنگ و شعر عاشورایی و اختتامیه سوگواری شعر دانشجویی همنوا با نینوا در مرکز استان در تالار شهید آوینی ساعت 18 روز پنجشنبه، 20 آذر با حضور حجت‌الاسلام سید‌ابومحمد مرتضوی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور، آیت‌الله نعیم‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس وهم‌چنین با حضور تمام مسئولان استان هرمزگان با هدف ترویج، فرهنگ‌سازی و نشر معارف والای حماسه‌ حسینی و با تأسی از فرامین رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله) در رابطه با نقش چشم‌گیر شعر در راستای گسترش معارف اهل بیت(ع) و هم‌چنین تأکید ایشان بر اینکه دانشگاه مبدأ همه تحولات باشد به‌خصوص در سالی که با نام فرهنگ مزین شده در سال 1393 برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: داوران این همایش ملی نوروزی و ‌صدیقی، از داوران برجسته کشوری و عبدالحسین انصاری از شاعران فرهیخته کشور هستند، هزار و صد اثر به دبیرخانه ارسال شده که هفت اثر در سطح ملی برگزیده شده است. که در این همایش شاعران این آثار و برگزیدگان سوگواری شعر دانشجویی که در دو سبک سنتی و نوع است معرفی و از آنان بعنوان سفیران حسینی تقدیر می‌شود.
وی افزود: ‌هادی فردوسی، از شاعران برجسته حوزه اشعار آئینی در کشور و هم‌چنین چهار نفر از فرهیختگان استان هرمزگان جهت شعرخوانی در این همایش دعوت شده است.
وی با بیان اینکه این همایش کاملاً دانشجویی است، افزود: یکی از اهداف دیگر برگزاری این همایش ملی معرفی استعدادهای جوان دانشجو و هم‌چنین ترغیب و تشویق آنان و نهادینه شدن شعور حسینی علاوه بر شور حسینی در اشعر حسینی است.
‌متولی بیان کرد: با توجه به اظهار علاقه‌مندی و استقبال گسترده دانشجویان از برگزاری این همایش جامعه دانشجویان اقدام به برگزاری دومین همایش ملی دانشجویی فرهنگ و شعر عاشورایی کرد تا قدمی باشد در راستای فعالیت‌های فرهنگی به‌خصوص در حوزه‌های اشاعه و تبیین فرهنگ عاشورایی.

captcha