سيره و زندگی امام رضا(ع) فرهنگی و تبليغی است
کد خبر: 2572934
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱

سيره و زندگی امام رضا(ع) فرهنگی و تبليغی است

گروه فرهنگ و هنر: معاون توسعه مديريت و منابع انسانی استانداری هرمزگان ضمن تأكيد بر اثرات پر بركت و وسيع فرهنگ منور رضوی در جامعه گفت: سيره و زندگی امام رضا(ع) فرهنگی و تبليغی است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه هرمزگان، علی علامه زاده، معاون توسعه مديريت و منابع انسانی استانداری هرمزگان شب گذشته 16مرداد در جلسه ستاد استانی هفتمين جشنواره ملی تئاتر كودك و نوجوان و نمايش عروسكی ضامن آهو تصريح كرد: سيره و زندگی امام رضا(ع) فرهنگی و تبليغی است.
وی افزود: با ايجاد و راه اندازی جشنواره های مختلف فرهنگی- هنری بر اساس سيره و منش حضرت امام رضا(ع) در اقصی نقاط كشور و استان‌های مختلف، شاهد ارتقای سطح اعتقادی عموم مردم به ائمه اطهار(س) به ويژه فرهنگ منور رضوی هستيم.
معاون توسعه مديريت و منابع انسانی استانداری هرمزگان گفت: اين استان افتخار دارد كه پايه گذار جشنواره های مردمی امام رضا(ع) در كشور است و طی سال گذشته به لحاظ استقبال مردم از ششمين جشنواره نمايش عروسكی ضامن آهو و جشن زير سايه خورشيد مقام برتر را در كشور به دست آورده است.
علامه زاده بيان كرد: استان هرمزگان در دهه كرامت علاوه بر جشنواره تئاتر ضامن آهو و جشن زير سايه خورشيد ميزبان جشنواره آسمان هشتم و جشنواره سرود رضوی در روستای كردر ميناب است و می‌توان اذعان كرد اين حجم، تنوع برنامه های مرتبط با فرهنگ رضوی در كشور كم نظير است.
وی ضمن تأكيد بر توجه بيشتر جامعه و خانواده‌ها به نيازهای معنوی كودكان گفت: انديشه افراد در دوران كودكی هم چون لوح سفيدی است كه هر چه را در اين سنين بياموزند برای هميشه در انديشه‌شان ماندگار می‌شود و بر همين اساس بايد آثار توليدی برای كودكان مملو از پندهای ائمه اطهار(س) باشد.
مديركل ارشاد استان هرمزگان نيز گفت: برگزاری جشنواره‌ها با رويكرد اعتقادی و افزايش نشاط معنوی در جامعه بايد مورد توجه جدی مسئولان و متوليان قرار گيرد.
حجت الاسلام حسين مرشدی اظهار كرد: جشنواره تئاتر كودك و نوجوان و نمايش عروسكی ضامن آهو پس از شش دوره برگزاری مستمر هم اكنون به يكی از مطالبات جدی مردم و خانواده‌ها تبديل شده است.
وی افزود: اين جشنواره علاوه بر مسائل اعتقادی و معنوی نقش بسزايی در پويايی تئاتر هرمزگان و گرايش هنرمندان به توليد آثار فاخر معنوی با مضمون ائمه اطهار(س) دارد و هر ساله نزديك به 10 گروه برای اين جشنواره اثر توليد می‌كنند.
دبير هفتمين جشنواره نمايش عروسكی ضامن آهو در پايان گفت: ستاد اجرايی اين جشنواره در اداره كل ارشاد اسلامی با بيش از 14 كميته مختلف فعال شده است.
captcha