نمايشگاه آثار خوشنويسی قرآنی در بندرعباس افتتاح شد
کد خبر: 2570464
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷

نمايشگاه آثار خوشنويسی قرآنی در بندرعباس افتتاح شد

گروه هنری: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، گفت: نمايشگاه آثار خوشنويسی قرآنی، در نگارخانه زنده ياد كوروش گرمساری بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه هرمزگان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين حسين مرشدی، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، امروز شنبه 12مردادماه، در محل برپایی این نمایشگاه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس، يكی از راه‌های اثرگذار گسترش مفاهيم قرآنی و اسلامی را از طريق انتشار آثار هنری دانست و گفت: هنر خوشنويسی از بيشترين ظرفيت و پتانسيل برای توسعه و ترويج آموزه‌های قرآنی و دينی برخوردار است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان كرد: آموزش هنر خوشنويسی بايد به عنوان يك هنر معنوی از دوران كودكی آغاز شود و در اين راستا آموزش و پرورش می‌تواند نقشی تعيين كننده و اصلی داشته باشد.
وی انجمن خوشنويسان هرمزگان را يكی از فعال‌ترين انجمن‌های فرهنگی– هنری استان عنوان كرد و گفت: هم‌اكنون شعبه‌های اين انجمن در برخی از شهرستان‌های استان داير شده است و به عنوان تخصصی‌ترين مركز آموزش خوشنويسی دارای اساتيدی مجرب و برجسته است كه خانواده‌ها می‌توانند برای آموزش فرزندانشان به آن جا مراجعه كنند.
در ادامه رئيس انجمن خوشنويسان هرمزگان گفت: اين نمايشگاه به مناسبت ماه مبارك رمضان و آغاز كتابت سی جزء قرآن كريم داير شده است و تا آخر اين ماه مبارك داير می‌باشد.
موسی دهقانی اضافه كرد: در اين نمايشگاه 80 تابلو نفيس خوشنويسی از آثار اساتيد برجسته استان هرمزگان با موضوع‌های قرآنی، دينی و سخنان ائمه اطهار(س) در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
وی افزود: نخستين جشنواره ملی خوشنويسی خليج فارس سال گذشته هم زمان با روز ملی خليج فارس به ميزبانی اين انجمن در بندرعباس برگزار شد كه نقش به سزايی در معرفی هنر خوشنويسان هرمزگان در سطح كشور داشت و اميدواريم كه با حمايت‌های اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی دوّمين دوره آن نيز در سال آينده برگزار شود.
رئيس انجمن خوشنويسان هرمزگان اظهار كرد: برگزاری نمايشگاهی از آثار برجسته خوشنويسان هرمزگانی در ديگر استان‌های كشور، دعوت از اساتيد مطرح اين رشته به استان هرمزگان و نمايش آثار آن‌ها و هم چنين برگزاری كارگاه‌های تخصصی خوشنويسی از ديگر برنامه‌های آتی اين انجمن می‌باشد كه اميدواريم با حمايت‌های ادارات و نهادهای فرهنگی، زمينه اجرای آن‌ها هر چه زودتر مهيا شود.
اضافه می‌شود: نمايشگاه آثار قرآنی خوشنويسان هرمزگانی تا پايان ماه مبارك رمضان هر عصر از ساعت 16 الی 20 در نگارخانه زنده ياد كوروش گرمساری پذيرای علاقمندان است.
captcha