طرح مهر علی(ع) در بندرلنگه اجرا می‌شود
کد خبر: 2566539
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴

طرح مهر علی(ع) در بندرلنگه اجرا می‌شود

گروه هنر: رئيس اداره ارشاد اسلامی بندرلنگه گفت: طرح مهر علی(ع) به‌مناسبت ميلاد كريم اهل بيت امام حسن مجتبی(ع) در قالب اهدای سبد كالای مواد غذايی به خانواده‌های نيازمند در این شهرستان اجرا می‌شود.

اسماعيل جهانگيری، رئيس اداره ارشاد اسلامی شهرستان بندرلنگه در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه هرمزگان، اظهار کرد: طرح مهر علی(ع)، اهدای سبد كالای مواد غذايی به خانواده‌های نيازمندی است كه در عرصه فرهنگ و هنر نيز فعال هستند.
وی افزود: اين سبد كالا شامل برنج، شكر، ماكارونی، رب گوجه و سويا است كه امروز در سالروز ميلاد امام حسن مجتبی(ع) بين پنجاه نفر توزيع شد. ارزش ريالی كالاهای توزيع شده مبلغ سی و چهار ميليون ريال بوده كه از محل كمك‌های خيران مؤسسات خيريه‌ای كه در زمينه فرهنگی نيز فعاليت دارند و با همكاری مؤسسه زنان حامی و مهرورز تأمين شده است.
جهانگيری اين اقدام را حركتی جهت ترويج فرهنگ مهرورزی به تأسی از سيره امام متقين علی(ع) برشمرد و اين خصوص گفت: دستگيری از همنوعان در مكتب اسلام به‌عنوان يك ارزش و اصل است كه بزرگانی همچون علی(ع) و ساير ائمه معصوم(ع) پرچم‌دار آن هستند.
وی خاطرنشان كرد: اين سنت حسنه يكی از صفات بارزی كه در وجود مبارك امام علی(ع) وجود داشته و يكی از خصلت‌های آن بزرگوار که همواره از آن ياد می‌شود يتيم‌نوازی و مسكين‌نوازی است.
captcha