طرح «انس» در هرمزگان اجرا می‌شود
کد خبر: 2565692
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵

طرح «انس» در هرمزگان اجرا می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: طرح انس كه شروع آن از ماه مبارك رمضان رقم خورده است شامل ديدار با خانواده هنرمندان، اهالی فرهنگ و هنر، پيشكسوتان، خانواده معزز شهدا، جانبازان، ايثارگران، رزمندگان و فعالان هنری استان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه هرمزگان، حجت‌الاسلام حسين مرشدی، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان امروز، يكم مردادماه در ديدار با خانواده مرتضی نصيری از شاعران و نويسندگان جانباز بندرعباس ضمن تأكيد بر اهميت ارتباط بيشتر متوليان فرهنگی با هنرمندان بيان كرد: طرح «انس» كه شروع آن از ماه مبارك رمضان رقم خورده است شامل ديدار با خانواده هنرمندان، اهالی فرهنگ و هنر و پيشكسوتان و خانواده معزز شهدا و ايثارگران می‌شود.
وی افزود: طرح «انس» و ديدار با هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر منحصر به ماه مبارك رمضان نبوده بلكه در تمام سال و به‌صورت مداوم ادامه خواهد داشت و در اين راستا ديدار از پيشكسوتان، هنرمندان شهرستانی، فعالان هنری و خانواده معزز شهدای هنرمند در اولويت قرار دارد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: يكی از وظايف اصلی مديران فرهنگی استان ديدار و ملاقات مستمر با هنرمندان و آشنايی نزديک با نحوه معيشت و زندگی آن‌هاست كه ضرورت دارد همه رؤسای شهرستان‌های تابعه نيز به جديت اين امر را پی گيری و دنبال کنند.
مرشدی اظهار كرد: هر زمان ارتباط دست‌اندركاران حوزه فرهنگ و هنر با اهالی و فعالان فرهنگی و هنری به يكديگر نزديك‌تر و متقابل شده است زمينه تحولات گسترده فرهنگی و ارتقای سطح هنر فراهم شده است.
در ادامه مرتضی نصيری، از هنرمندان و شاعران جانباز بندرعباس گفت: تكريم، دل‌جويی و ديدار با هنرمندان حداقل توقعی است كه اهالی فرهنگ و هنر از اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند.
وی با اشاره به اينكه سه مجموعه شعر «گپ گنوغ 1»، «گپ گنوغ 2» و «بنگر» را به ترتيب در سال‌های 71-78 و 91 به چاپ رسانده است، بيان كرد: سه مجموعه كتاب با عنوان‌های «من سوسنگرد را می‌خواهم» در مورد خاطرات دفاع مقدس، «يادمان باشد» در مورد سرداران شهيد هرمزگان و «عرشيان جزيره» مربوط به شهيدان جزيره هرمز و قشم را در دست چاپ دارم.
یادآور می‌شود، در اين ديدار مقرر شد با حمايت‌های اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی جلد اول «دانشنامه هرمزگان» كه توسط مرتضی نصيری جمع‌آوری و تأليف شده است چاپ و منتشر شود.
captcha