توليد فيلم كوتاه «مسجد بچه‌ها» در كانون دفاع‌ مقدس بندرعباس
کد خبر: 2552235
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴

توليد فيلم كوتاه «مسجد بچه‌ها» در كانون دفاع‌ مقدس بندرعباس

گروه هنر: مدير مسئول كانون فرهنگی ـ هنری دفاع مسجد حضرت فاطمه معصومه(س) شهرك طلائيه بندرعباس از توليد فيلم كوتاه داستانی مسجد بچه‌ها در اين كانون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه هرمزگان، به نقل از اداره‌كل ارشاد هرمزگان، عبدالله ضيايی، مديرمسئول كانون فرهنگی ـ هنری دفاع مقدس شهرك طلائيه بندرعباس با اعلام خبر توليد فيلم كوتاه «مسجد بچه‌ها» در این كانون، مدت زمان اين فيلم را 20 دقيقه ذكر كرد و گفت: بازيگران آن نيز از ميان أعضای فعال مسجد و كانون انتخاب شده‌اند.
وی با اشاره به حضور اقشار و سنين مختلف به‌ويژه نوجوانان در مساجد، بيان كرد: در مساجد بايد به‌گونه‌ای رفتار شود كه نوجوانان ضمن احترام به اهميت و قداست مسجد، آن را به‌عنوان سنگر و پناهگاه خود بدانند و با حضور مداوم و مؤثر در اين مكان از نظر علمی، معنوی و اخلاقی پيشرفت كنند.
مدير مسئول كانون فرهنگی ـ هنری دفاع مقدس شهرك طلائيه بندرعباس افزود: البته در اين ميان نبايد نقش امام جماعت به‌عنوان ركن اصلی مسجد، خادم مسجد، والدين و ساير نمازگزاران به‌عنوان چند عامل تأثيرگذار فراموش شود زيرا همان طور كه اخلاق نيكو موجب جذب افراد به مساجد می‌شود، برخورد نسجيده نيز موجب دفع و جدايی از مسجد می‌شود.
ضيايی ادامه داد: أعضای اين كانون با درك صحيح و آگاهی از اهميت حضور نوجوانان در مساجد و لزوم برخورد هوشمندانه با نوجوانان، اين فيلم كوتاه را توليد كرده‌اند كه در اين فيلم با نگاهی دقيق و البته با درون مايه طنز به موضوع راه‌های جذب نوجوانان به مسجد پرداخته می‌شود.
به گفته اين مقام مسئول در كانون مسجد حضرت فاطمه معصومه(س)، اين كانون به‌عنوان كانون تخصصی سمعی، بصری و تبليغات علاوه بر انجام فعاليت‌های عمومی كانون به فعاليت‌های تخصصی در اين ضمينه نيز می‌پردازد كه برگزاری يك دوره آموزش عكاسی در سال گذشته و دوره آموزش گرافيك(فتوشاپ) در تابستان امسال را می‌توان از فعاليت‌های تخصصی اين كانون برشمرد.
مدير مسئول كانون فرهنگی ـ هنری دفاع مقدس طراحی گزارش اجرای طرح آسمانی‌ها در تابستان 91، طراحی فراخوان كنگره بين‌المللی امام سجاد(ع) و فراخوان آثار فرهنگی ـ هنری اين كنگره و همكاری در به روز رسانی پایگاه اینترنتی كنگره بين‌المللی امام سجاد(ع) را بخش ديگری از عملكرد اين كانون در حوزه فعاليت‌های تخصصی و همكاری با دبيرخانه كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان هرمزگان برشمرد.
ضيايی تأكيد كرد: جامعه امروز ما بيش از هر زمانی به حضور جوانان و نوجوانان مسجدی که در گذشته حضور مؤثر خود را در زمينه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری در سطوح عالی نشان دادند نيازمند است و بايد راه پيشرفت در عرصه هنر برای بچه‌های مسجدی فراهم شود.
وی در پايان گفت: حفظ انقلاب و نظام اسلامی تنها با حضور جوانان مسجدی و بسيجی كه به حق هميشه پشتيبان انقلاب و ولايت بوده‌اند به وقوع می پيوندد و نبايد از آن‌ها غافل شد.
یادآور می‌شود، كانون فرهنگی ـ هنری دفاع مقدس مسجد حضرت فاطمه معصومه(س) از سال 87 با مجوز رسمی دبيرخانه كانون‌های مساجد استان هرمزگان در شهرك طلاييه بندرعباس فعاليت خود را آغاز کرده است.
captcha