انتقال مفاهيم قرآن در قالب هنر موضوعی فراگير است
کد خبر: 2534192
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۵

انتقال مفاهيم قرآن در قالب هنر موضوعی فراگير است

گروه هنر: انتقال مفاهيم قرآن در قالب هنر موضوعی كاملاً فراگير است و مفاهيم قرآن می‌تواند از زوايا و جنبه‌های مختلف انسانی، آموزشی و اخلاقی در جامعه مطرح شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه هرمزگان، حجت‌الاسلام حسين مرشدی، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان چهارشنبه، 25 اردیبهشت‌ماه در ديدار با مديركل دفتر آموزش و پژوهش استانداری هرمزگان، آموزش را يكی از نيازهای ضروری حوزه فرهنگ و هنر دانست و تصريح كرد: مفاهيم قرآن می‌تواند از زوايا و جنبه‌های مختلف انسانی، آموزشی و اخلاقی در جامعه مطرح شود، تا از اين طريق مردم به‌عنوان مخاطب هنرمند با عمق مفاهيم قرآنی بيشتر آشنا شوند.
وی بر اهميت جايگاه آموزش در ارتقای سطح علمی و هنری هنرمندان تأكيد كرد و افزود: يكی از مهم‌ترين دغدغه‌های آموزشی حوزه فرهنگ و هنر، عدم استمرار دوره‌های آموزشی و عدم دسترسی به اساتيد مجرب در حوزه‌های تخصصی است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان انسجام بخشيدن و هدفمند كردن اين دوره‌ها با همكاری اداره‌كل آموزش و پژوهش استانداری را زمينه ظهور استعدادها و راهكاری مؤثری در اين خصوص عنوان كرد.
مرشدی تصريح كرد: با راه‌اندازی دانشگاه علمی ـ كاربردی فرهنگ و هنر زمینه بسيار مناسبی برای آموزش هنرمندان و علاقه‌مندان فراهم شده است و طی اولين دوره آن استقبال هنرمندان بسيار خوب بوده است.
وی در خصوص آموزش و انتقال مفاهيم قرآنی يادآور شد: انتقال مفاهيم قرآنی در قالب هنر موضوعی كاملاً فراگير است و مفاهيم قرآنی می‌تواند از زوايا و جنبه‌های مختلف انسانی، آموزشی و اخلاقی در جامعه مطرح شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بيان كرد: در چند دهه اخير بيش از هر دوران ديگر در طول تاريخ بشری، علوم و تكنولوژی پيشرفت کرده است اين تحول و دگرگونی به حدی است كه عصر حاضر را عصر نيم عمر اطلاعات ناميده‌اند يعنی دورانی كه در هر پنج سال، نيمی از اطلاعات بشری منسوخ شده و اطلاعات و دانش جديد جايگزين آن می‌شود.
مرشدی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده است كه آموزش كاركنان منجر به حفظ تداوم و بقای يك سازمان شده است و چنان چه كاركنان يك سازمان خوب آموزش ببينند بهتر می‌توانند در ارتقای سطح كارايی سازمان سهيم باشند، زيرا كاركنان در پرتوی آموزش صحيح است كه می‌توانند وظايف خود را به نحو مطلوب انجام دهند.
منصور ميمنه، مديركل دفتر آموزش و پژوهش استانداری هرمزگان نيز در خصوص نقش دستگاه‌های فرهنگی در ارتقای سطح جامعه، اظهار كرد: دشمنان اسلام و انقلاب سال‌های متمادی درصدد هستند كه از حوزه فرهنگ به آرمان‌های اين مردم آسيب وارد كنند كه همين امر نقش دستگاه‌های فرهنگی را سخت‌تر می‌كند.
وی افزود: در كنار اقدام‌های خوبی كه تاكنون صورت گرفته است هنوز در بسياری موارد شهرستان‌ها و روستاهای ما در حوزه فرهنگ مظلوم واقع شده‌اند كه همه دستگاه‌ها بايد در اين راستا احساس مسئوليت بيشتری كنند.
ميمنه با بيان اينكه زبان هنر زبانی تأثيرگذار است و نبايد مسئولان از اين ابزار خوب و مؤثر غافل شوند، خاطرنشان كرد: امروز با زبان هنر می‌توانيم با ارزان‌ترين راه بسياری از ناهنجارهای اجتماعی را از سطح جامعه حذف كنيم.
captcha