برنامه‌های فرهنگی ـ هنری، اشاعه‌دهنده فرهنگ ايثار و شهادت باشد
کد خبر: 2521777
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹

برنامه‌های فرهنگی ـ هنری، اشاعه‌دهنده فرهنگ ايثار و شهادت باشد

گروه هنر: معتقديم برنامه‌ها و توليدات فرهنگی ـ هنری بايد به‌گونه‌ای باشد كه به لحاظ محتوايی اشاعه‌دهنده فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه به‌ویژه میان نسل جوان و نوجوان باشد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه هرمزگان، حجت‌الاسلام حسين مرشدی، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان دیروز شنبه، 31 فروردین‌ماه در ديدار با مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران اين استان بر گسترش برنامه‌های مرتبط با فرهنگ ايثار و شهادت تأكيد كرد و گفت: معتقديم برنامه‌ها و توليدات فرهنگی ـ هنری بايد به‌گونه‌ای باشد كه به لحاظ محتوايی اشاعه‌دهنده فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه به‌ویژه میان نسل جوان و نوجوان باشد.
وی در ادامه خدمت‌رسانی بنياد شهيد به خانواده‌های معزز شهداء را جزو افضل خدمات دانست و افزود: تمام كسانی كه در اين حوزه مهم و خطير فعاليت می‌‌كنند، جزو نيكان و مقربان درگاه الهی و مورد تأييد خانواده‌های شهدا هستند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار کرد: بنياد شهيد نمادی از تمام سنگرهای دفاع مقدس و يادآور اخلاص، ايثار، از خود گذشتگی، معنويت و ولايت‌مداری است و در انقلاب اسلامی ايران هيچ چيزی بالاتر از شهادت وجود ندارد.
مرشدی اظهار کرد: اقتدار، افتخار، سربلندی و دستاوردهای موجود مرهون خون پاك شهدا است و خانواده معزز شهدا نيز امروزه ميراث داران واقعی فرهنگ شهادت هستند.
وی همچنين به برنامه‌های در دست اقدام اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در حوزه فرهنگ ايثار و شهادت اشاره كرد و يادآور شد: اين توليدات فرهنگی ـ هنری بايد به‌گونه‌ای باشد كه به لحاظ محتوايی اشاعه‌دهنده فرهنگ ايثار و شهادت باشد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در بخش ديگری از سخنان خود به برگزاری يادواره شهدای هنرمند و رسانه هرمزگان اشاره كرد و افزود: تعداد قابل توجهی از شهدای انقلاب و دفاع مقدس استان هرمزگان جزو هنرمندان و فعالان فرهنگی انقلاب بوده‌اند و ضرورت دارد با همكاری بنياد شهيد شهدای اين حوزه شناسايی و از خانواده‌های معزز آنان به‌صورت ويژه و شايسته تجليل شود.
مرشدی همچنين از تشكيل كارگروه فرهنگ ايثار و شهادت كه دبيری آن بر عهده اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان است در آیند‌ه‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با تشكيل اين كارگروه از همفكری و مشاركت همه دستگاه‌ها در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت استفاده می‌شود.
در ادامه اسحاق دستگزين، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان هرمزگان نيز گفت: استان هرمزگان در طول جنگ تحميلی و هشت سال دفاع مقدس از شخصيت‌ها و فرماندهان برجسته‌ای برخوردار بوده است كه پس از شهادتشان آن چنان كه شايسته است به نسل‌های جوان معرفی نشده‌اند.
وی افزود: درخصوص ترويج و اشاعه فرهنگ ايثار و شهادت فقط بنياد شهيد و امور ايثارگران مسئول نيست، بلكه بايد تمام امكانات و ظرفيت‌های فرهنگی كشور برای اين موضوع و خدمت به خانواده‌های شهيد بسيج شود.
دستگزين اظهار کرد: بنياد شهيد و امور ايثارگران تنها نهادی در كشور است كه كاملاً ماهيتی ابتكاری دارد و قبل از شروع جنگ تحميلی به دستور بنيانگذار انقلاب ايجاد شد و هم‌اكنون بسياری از كشورهای جهان از آن الگوبرداری كرده‌اند.
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران هرمزگان بيان كرد: دشمنان انقلاب واهمه‌ای از تجهيزات و امكانات ايران اسلامی ندارند بلكه آن‌ها از روحيه ايثار و شهادت‌طلبی ايرانيان می‌ترسند و تا زمانی كه اين روحيه در نسل‌های متمادی انقلاب جريان داشته باشد هيچ گزندی به ايران اسلامی نخواهد رسيد.
یادآور می‌شود، در پايان اين نشست مقرر شد نشست‌های فصلی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنياد شهيد و امور ايثارگران به‌صورت مستمر در موضوع‌های مختلف برگزار شود و تجليل از چهره‌های ماندگار ايثار و شهادت و شهدای خليج فارس، فعال‌سازی كارگروه پژوهشگران ايثار و شهادت و تشكيل ستاد فرهنگ ايثار و شهادت در دستور كار قرار گيرد.
captcha