روستاها؛ قطب اصلی علمی جوامع
کد خبر: 1474441
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
زارعی اظهار کرد:

روستاها؛ قطب اصلی علمی جوامع

گروه هنر: مشاور استاندار هرمزگان در مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: قطب اصلی علمی جوامع ‌روستاها است و نیاز است حرکت به سمت روستاها به‌خصوص روستاهای کم‌جمعیت باشد و اهدای کتاب در روستاها و مناطق محروم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قران(ایکنا) از هرمزگان، حسن زارعی، مشاور استاندار هرمزگان در امور روحانیت روز گذشته، 26 آبان در مراسم گرامیداشت هفته ‌کتاب و کتابخوانی ضمن آنکه کتاب را سر رشته علم و نشانه خرد جمعی و فردی همه ‌جوامع دانست، گفت: برای اینکه فرهنگ مطالعه در جامعه نهادینه شود نیاز به جهاد و تلاشی مضاعف و گسترده است.
زارعی ادامه داد: حمایت از مؤلفان امری ضروری است؛ اهدای کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در روستاها از امور مهم است.
وی درخصوص نهادینه شدن کتاب و فرهنگ مطالعه اظهار کرد: کتاب را نباید انبار کرد بلکه باید آن را به بهترین شکل توزیع کرد.
زارعی قطب اصلی علمی جوامع را روستاها معرفی کرد و گفت: نیاز است حرکت به‌سمت روستاها به‌خصوص روستاهای کم جمعیت باشد و اهدای کتاب در روستاها و مناطق محروم صورت گیرد.
وی مهم‌ترین راهکار نجات از مطالعه ‌کم را کتابخانه متحرک توصیف کرد و گفت: در گسترش فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه ‌مطالعه ‌کتابخانه‌های متمرکز جوابگو نبوده‌اند و نیاز به وجود کتابخانه‌های سیار است که در دل جوامع حرکت کنند و ‌کتاب‌های مختلف در دست افراد قرار گیرند.
مشاور استاندار هرمزگان حمایت از مؤلفان را امری ضروری خواند و گفت: بسیاری از افراد در روستاها، مدارس و دانشگاه‌ها تألیفهایی دارند اما توانایی انتشار آن را ندارند، اگرفراخوانی برای شناسایی مؤلفان استان در هر زمینه‌ای در‌نظر گرفته شود امکان حمایت از آنها نیز میسر می‌شود.
به گزارش ایکنا، مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور نماینده ولی فقیه، مشاور استاندار، رئیس حوزه هنری و جمعی از مسئولان، کتابداران و نویسندگان از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان به‌مناسبت هفته کتاب در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.

captcha