هنرمندان محتوای کار خود را با سرمایه‌های عظیم ارزشی غنی سازند
کد خبر: 1473533
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹

هنرمندان محتوای کار خود را با سرمایه‌های عظیم ارزشی غنی سازند

گروه هنر: نماینده ولی فقیه هرمزگان اظهار کرد: محتوای فیلم‌ها باید غنی شوند و هنرمند مسلمان باید محتوای هنرش را با سرمایه‌های عظیمی از جمله زندگی اهل بیت(ع) و دوران دفاع مقدس غنی سازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، نماینده ولی فقیه در بندرعباس دیروز، 24 آبان‌ در مراسم افتتاحیه چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد تصریح کرد: جایگاه هنر در تمام ابعادش بی‌بدیل است و هیچ چیز نمی‌تواند جای آن را پر کند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: در تعریف جایگاه هنر همین بس که هیچ چیز نمی‌تواند جای آن را پر کند؛ محتوای فیلم‌ها باید غنی شوند و هنرمند مسلمان باید محتوای هنرش را با سرمایه‌های عظیمی از جمله زندگی اهل بیت(ع) و دوران دفاع مقدس غنی سازد.
وی در ادامه با اشاره به قرآن افزود: در تاریخ اسلام و قرآن، تعداد افرادی که فقط به خاطر آهنگ قرآن مسلمان شده‌اند بسیار است چرا‌که آهنگ قرآن هم دلرباست و هم گویا؛ الفاظ قرآن آنچنان تکان‌دهنده است که اگر کسی معنایش را هم در نیابد، قادر به درک تصاویر و صحنه‌های عجیب آن است و فرد آشنا به آواها می‌تواند بفهمد که این آوا یک آوای معمولی نیست.
وی اظهار کرد: یک فیلم جهت‌دار و هدف‌دار جامعه را متحول و یک فیلم مخرب هم جامعه را ویران می‌کند؛ این جاست که مسئولیت هر کس که ذوق هنری دارد روشن می‌شود و وقتی می‌توان با هنر، اسلام را ترویج کرد تکلیف و وظیفه مشخص است.
امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه متأسفانه از ابتدا هنر دست بی‌هنران و نااهلان افتاده گفت: از قبل از انقلاب عناصر وابسته و مزدور پرچمدار هنر بوده‌اند، از این روست که هنر نتوانسته جایگاه خود را در اندیشه پیدا کند و چه زیباست که هنر در دامن علم و دانش و آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی خطاب به هنرمندان به‌ویژه در عرصه ‌سینما ضمن تأکید بر هشدار مقام معظم رهبری راجع به علوم انسانی بیان کرد: علوم انسانی و هنر باید اسلامی شود؛ دانشگاه‌های ما از همان اوایل انقلاب با یک فلسفه ‌غلط خو گرفته‌اند و فضا کاملاً آلوده است. رگه‌های غربی نباید در هنر وجود داشته باشد.
نعیم‌آبادی در ادامه گفت: جایگاه هنر در علوم انسانی است، باید تخلیه ‌کامل صورت گیرد و بعد با فرهنگ اسلامی به هنر و فیلم پرداخته شود.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه اگر فیلم‌هایمان محتوا داشته باشند، مرز نمی‌شناسند، اظهار کرد: هنرمندان باید جهانی فکر کنند چراکه جهان به فیلم‌های آنها نیاز دارد. در دنیا هنر دست نااهلان است و در رأس آنها هم رژیم صهیونیستی و آمریکا است که از طریق فیلم، سیاست‌های آدم‌کشی شان را توجیه می‌کنند.
به گزارش ایکنا، چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به میزبانی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه زهرا(س) هم‌زمان با سراسر کشور از 24 تا 30 آبان در فرهنگسرای طوبی بندرعباس در حال برگزاری است.
یادآوری می‌شود که در مراسم افتتاحیه این جشنواره که با حضور امام جمعه بندرعباس، معاون توسعه و منابع انسانی استانداری هرمزگان و دیگر مسئولان و مدیران برگزار شد، پیام محمود مهرمحمدی، ریاست سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان کشور به مخاطبان این جشنواره خوانده شد.

captcha