عرفان ناب امام سجاد(ع)به جامعه جهانی معرفی شود
کد خبر: 1412150
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
حجت الاسلام محمدیان تاکید کرد:

عرفان ناب امام سجاد(ع)به جامعه جهانی معرفی شود

گروه فعالیت های قرآنی:رئیس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه هاگفت:این روزها در دنیا هزاران مکتب و فرقه وجود دارد و هر شخص و گروهی خود را عرفان گرا و معنویت گرا معرفی می کند و این در حالی است که ما باید عرفان ناب امام سجاد (ع) را معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)ازهرمزگان،حجت الاسلام محمد محمدیان،رئیس نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه های کشور بعد از ظهر پنجشنبه،هشتم خرداد در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور که در بندرعباس برگزار شد، به بیان تفاوت های عرفان ناب امام سجاد (ع) با عرفان های نوظهور پرداخت و اظهار داشت: این روزها در دنیا هزاران مکتب و فرقه وجود دارد و هر شخص و گروهی خود را عرفان گرا و معنویت گرا معرفی می کند و این در حالی است که ما باید عرفان ناب امام سجاد (ع) را معرفی کنیم.
وی ادامه داد: عرفان های نوظهور سعی می کنند خود را جذاب و برتر جلوه دهند و مشکل خود بزرگ بینی و خودبرتر بینی از ابتدای خلقت انسان وجود داشته و کبر و استکبار از ویژگی های ابلیس و شیاطین بوده است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: ریشه تمامی مصائب بشر در طول تاریخ خود برتر بینی و کبر بوده و امروزه هزاران فرقه نوظهور و شخصیت خود را صاحب عرفان معرفی می کنند که نقطه مشترک فعالیت آن ها خود برتر بینی است.
حجت الاسلام محمدیان در ادامه تصریح کرد: بشر گرفتار مسابقه بدون خط پایان برتری جویی شده است و متاسفانه مکاتب جدید انسانی که سرتا پا فقر و نیاز است را به جای خدا نشانده و خیال می کنند هرچه اراده کنند تحقق می یابد.
وی با بیان اینکه افراد سعادتمند این پرده های توهم را کنار زده و به حقیقت فقر خویش واصل شده اند، عنوان کرد: عرفان حضرت امام سجاد به شکلی است که این امام بزرگوار خود را نیازمندترین نیازمندان و متواضع ترین افراد می داند و اوج و عظمت اولیای خدا در این نهفته که خود را در برابر خدا هیچ می دانند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: متاسفانه عرفان های جدید باتلاقی برای کرامت های انسانی ساخته اند که انسان دیگر به درد و رنج همنوع خویش توجهی نداشته باشد.
حجت الاسلام محمدیان در ادامه بیان داشت: ما گنج های عمیق و پرارزش معنوی همچون صحیفه سجادیه داریم که باید از این گنج ها بیشتر استفاده کنیم و خوشبختانه در پنجمین جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان حدود 80 هزار نفر مشارکت کردند.

captcha