برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه در بندرعباس
کد خبر: 1339665
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
مدیرکل ارشاد هرمزگان خبر داد:

برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه در بندرعباس

گروه هنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، همایش وحدت حوزه و دانشگاه در بندرعباس برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌‎المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام حسین مرشدی ظهر امروز 21 آذر در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت 27 آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه، عنوان کرد: روز وحدت حوزه و دانشگاه از یادگارهای ارزشمند حضرت امام‌خمینی(ره) است.



وی با تاکید براینکه این مسئله یکی از اساسی‌ترین، پیچیده‌ترین و عمیق‌ترین مسائل جامعه اسلامی محسوب می‌شود، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه موجب پیشرفت این دو قشر فرهیخته می شود و الگوی ایرانی اسلامی، در سایه وحدت حوزه و دانشگاه محقق خواهد شد.



مرشدی با اشاره به نقش و تلاش‌های شهید مفتح در وحدت حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: شهید مفتح از جمله افرادی بود که در راه تحقق بخشیدن به آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی در راستای ایجاد وحدت میان دو قشر مهم حوزوی و دانشگاهی فعالیت کرد.



وی گفت: سخنرانی‌های شهید مفتح در ترغیب نسل روشنفکر و تحصیلکرده به اسلام تاثیر بسزایی داشت و به مناسبت مجاهدت ایشان در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، روز شهادت آیت الله مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شده است.



حجت الاسلام والمسلمین مرشدی در ادامه از برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه در بندرعباس خبر داد و اظهار کرد: این همایش توسط مرکز علمی کاربردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه روز چهارشنبه 27 آذر ماه سال جاری در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.



وی تصریح کرد: محورهای این همایش شامل همبستگی علمی میان حوزه و دانشگاه و همچنین تجلیل از پژوهشگران برجسته حوزه و دانشگاه در استان هرمزگان است.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: در این همایش از پژوهشگران برتری که پژوهش هایی را در حوزه های فرهنگ، معارف اسلامی، علوم قرآنی، بیداری اسلامی و انقلاب اسلامی انجام داده اند، تقدیر می شود.

captcha